سیاسی

قدردانی محمود عباس از نقش مصر در تحقق وحدت ملی میان فلسطینیان

رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ادامه رایزنی در موضوعات دارای اهمیت مشترک در چارچوب همکاری و هماهنگی دوجانبه تأکید کردند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ادامه رایزنی در موضوعات دارای اهمیت مشترک در چارچوب همکاری و هماهنگی دوجانبه تأکید کردند.

به گزارش «روسیا الیوم» محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در این دیدار میزبانی مصر از نشست دبیران کل گروه های فلسطینی در شهر العلمین و نظارت پیوسته بر تلاش ها برای آشتی ملی فلسطینی و نیز نقش مصر در وحدت ملی فلسطین را ستود.

سفارت فلسطین در بیانیه خود آورده: محمود عباس رئیس جمهور مصر را در جریان تازه ترین تحولات مربوط به موضوع فلسطین، در سایه تداوم جنایات اسرائیل در حق مردم فلسطین و مقدسات آنان قرار داد.

دو طرف در این دیدار پیرامون تقویت روابط دوجانبه و راه های توسعه آن در تمامی زمینه ها گفت و گو و برای ادامه رایزنی در موضوعات دارای اهمیت مشترک در چارچوب همکاری و هماهنگی بین دو طرف به توافق رسیدند.

رئیس جمهور مصر بر موضع ثابت کشورش در حمایت از قضیه فلسطین و حقوق فلسطینیان در رسیدن به آزادی، استقلال و برپایی کشوری مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.

محمود عباس روز گذشته نیز با رئیس اطلاعات این کشور در منطقه العلمین در غرب مصر دیدار کرد.

نشست دبیران کل گروه های فلسطینی روز یکشنبه با نظارت محمود عباس آغاز شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین 10 ژوئیه از دبیران کل گروه های فلسطینی برای شرکت در نشستی در مصر دعوت کرده بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا