سیاسی

مذاکرات عراق و پاکستان درباره تسهیل صدور روادید برای زائران پاکستانی

وزیر کشور عراق از همتای پاکستانی خود برای سفر به عراق و دیدار و بررسی شماری از مسائل در جهت تقویت همکاری دوجانبه دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: حامد عباس لفته، سفیر عراق در پاکستان با رانا ثناء الله خان، وزیر کشور پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، سفیر عراق، در این دیدار، دعوت عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق از همتای پاکستانی خود برای سفر به عراق و دیدار و بررسی شماری از مسائل در جهت تقویت همکاری دوجانبه را تحویل داد.

سفیر عراق و وزیر کشور پاکستان، درباره مسائل پیشنهادی که طی این سفر بررسی خواهد شد و در راس آن تسهیلات برای اعطای روادید به زائران پاکستانی و تقویت راه های همکاری میان وزارت کشور عراق و پاکستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان گفت وگو کردند.

سفیر عراق در اسلام آباد تاکید کرد که دولت عراق با تمام توان خود برای ارائه تسهیلات ممکن به زائران از سراسر جهان  تلاش می کند و اهمیت بسزایی به زائران پاکستانی می دهد.

وی افزود که سفارت عراق در پاکستان از هیچ کوششی برای تکمیل اقدامات اعطای روادید به زائران پاکستانی با سرعت و سهولت ممکن دریغ نمی کند و اشاره کرد که حدود 200 هزار پاکستانی در سال به عراق سفر می کنند.

از طرفی دیگر وزیر کشور پاکستان تاکید کرد که کشورش اهمیت ویژه ای برای روابط برادرانه با عراق قائل است و روابط برادرانه عراق و پاکستانی مبتنی بر پایه های دین و ارزش های مشترک است.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا