اجتماعیاقتصادیخبر اول

درآمد بیش از 9 میلیون دلاری عراق از گردشگری ظرف 6 ماه

وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق اعلام کرد که در 6 ماهه نخست سال جاری حدود 9.17 میلیون دلار در بخش گردشگری درآمد کسب شده است.

میدل ایست نیوز: سازمان گردشگری وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق اعلام کرد که در 6 ماهه نخست سال جاری حدود 9.17 میلیون دلار در بخش گردشگری درآمد کسب شده است.

به گزارش «رووداو» این سازمان روز دوشنبه در بیانیه ای افزود: 966 شرکت مسافرتی و گردشگری مجاز و 360 شرکت غیرمجاز و پمب شده در عراق وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: همچنین یک هزار و 532 هتل در بغداد و دیگر استان ها و نیز 2 هزار و 94 رستوران، تالار و دیگر اماکن گردشگری در عراق وجود دارد.

این بیانیه می افزاید: طرحی برای ایجاد سالن جدید برای مسافران در فرودگاه بین المللی بغداد و دو طرح گردشگری در بحرالنجف وجود دارد.

ظافر مهدی، رئیس سازمان گردشگری عراق گفت: دستورات نخست وزیر در رابطه با بخش گردشگری به جا و بر 3 خط اصلی متمرکز بود.

وی افزود: این دستورات شامل استفاده از شرکت های بین المللی در زمینه بازاریابی و تبلیغات گردشگری است که در اکثر کشورهای منطقه قابل اجرا است و سازمان گردشگری در این زمینه با دفتر نخست وزیری همکاری خواهد کرد.

پیش از این، قاسم السودانی، معاون وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، گفت: اداره گردشگری وزارتخانه یک استراتژی آینده نگرانه برای توجه به تمامی زمینه های گردشگری مذهبی، تاریخی و اکوتوریسم آماده کرده است.

وی افزود: برنامه دولت شامل تقویت گردشگری تاریخی در کشور است و دستورات مهمی از جانب نخست وزیر عراق برای توجه به گردشگری صادر شده است.

نماینده وزارت گردشگری عراق ادامه داد: این برنامه دولت به علت فراوانی اماکن تاریخی و غنای موزه های عراق است که گردشگران را از تمامی نقاط جهان به عراق می کشاند.

وی توضیح داد که تنوع گردشگری مهمی در عراق وجود دارد و نیازمند طرح های آینده نگرانه برای اجرای آن است.

قاسم السودانی همچنین به لزوم ایجاد راه حل ها و طرح های پیشگیرانه برای تغییرات آب و هوایی در عراق و کم آبی و خشکی تالاب ها به منظور جلوگیری از خطرات و نیز اقدامات مربوط به اکوتوریسم اشاره کرد.

پیش تر، ظافر مهدی، رئیس سازمان گردشگری و آثار باستانی عراق گفت که سود سازمان در سال گذشته 15 میلیارد دینار و در سال 2021، 16 میلیارد دینار بود که 80 درصد آن به وزارت دارایی تحویل داده شد و 20 درصد آن نیز به پرداخت حقوق اختصاص یافت.

همچنین بخوانید:

طرح 9 محوری اقلیم کردستان عراق برای جهش در حوزه گردشگری

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا