خبر اولسیاسی

پلاسخرت رایزنی درباره انتخابات عراق در جریان سفرش به تهران را رد کرد

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق گفت که در سفر اخیرش به تهران درباره پرونده انتخابات شوراهای استان در عراق رایزنی نکرده است.

میدل ایست نیوز: جنین هنیس پلاسخرت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق گفت که در سفر اخیرش به تهران درباره پرونده انتخابات شوراهای استان در عراق رایزنی نکرده است.

به گزارش الشرق الأوسط، برخی گمانه زنی ها مبنی بر این است که وی در این سفر درباره مسائل مرتبط با گفت وگوی منطقه ای رایزنی کرده اما برخی منابع سیاسی ادعا کرده اند که انتخابات آتی در عراق بخشی از برنامه سفر پلاسخرت بوده است.

ناظران عراقی انتقاد کرده اند که سفر پلاسخرت به تهران، یک اقدام دیپلماسی خطرناک است و پرونده هایی که در تهران بررسی شده است، از وظایف وزارت خارجه عراق محسوب می شود.

منابعی در چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه به الشرق الأوسط گفتند که احتمالا پلاسخرت در این سفر به پرونده انتخابات شوراهای استان پرداخته است.

اما پلاسخرت در پاسخ به سوال الشرق الأوسط گفت که درباره مساله انتخابات در این سفر سخن نگفته است.

پلاسخارت در سفر به ایران و دیدار حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران، ضمن تاکید بر نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با عراق، دیدگاه های خود در خصوص تحولات داخلی و منطقه ای مرتبط با عراق را تشریح کرد.

هیئت دولت عراق 18 دسامبر سال جاری را به عنوان موعد برگزاری انتخابات شوراهای استان در عراق تعیین کرده است.

منبع
الشرق الأوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا