اقتصادی

موافقت عربستان با پرداخت وام به اربیل برای احداث پروژه آبی

عربستان به صورت اولیه با پرداخت وام به استانداری اربیل برای احداث پروژه آبی بر رود الزاب برای حل مشکل کمبود آب در برخی مناطق این استان موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: عربستان به صورت اولیه با پرداخت وام به استانداری اربیل برای احداث پروژه آبی بر رود الزاب برای حل مشکل کمبود آب در برخی مناطق این استان موافقت کرد.

به گزارش الصباح، مسعود کارش، معاون امور فنی استاندار اربیل گفت که هیئتی به ریاست استاندار اخیرا به عربستان رفت تا آنها را به سرمایه گذاری در اربیل به ویژه در حوزه حل مشکلات آب تشویق کند.

وی افزود که در جریان سفر این هیئت، از وزارت سرمایه گذاری عربستان، شرکت الراجحی و سایر شرکت ها علاوه بر صندوق وام توسعه عربستان بازدید شد و در این بازدیدها، بسیاری از مسائل بررسی شد.

کارش تصریح کرد که این سفر بر درخواست وام از صندوق توسعه عربستان برای کمک به اقلیم کردستان برای احداث پروژه آب در اربیل بر سر رود الزاب که تقریبا 27 کیلومتر از استان فاصله دارد، متمرکز بود.

وی تاکید کرد که عربستان به صورت اولیه با این وام موافقت کرد و متعاقبا بر سر نقشه پروژه، موقعیت و هزینه آن و ذینفعان و موقعیت هایی که از کمبود آب رنج می برد، توافق خواهد شد.

معاون فنی استاندار اربیل گفت که کارگروهی در این خصوص تشکیل می شود تا گزارشی از نقشه پروژه برای عربستان ارسال کند و آنها اقدام به بررسی و تحلیل آن کنند.

در همین راستا نبز عبدالحمید، فرماندار اربیل، گفت که هیئت دولت در اقلیم کردستان با مبلغ 6 میلیارد دینار به عنوان بودجه اضطراری برای ماه های ژوئیه، اوت و سپتامبر، برای حل مشکلات آب موافقت کرده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا