سیاسی

ایران: از حق خود در میدان آرش/ الدره ذره ای کوتاه نمی‌آییم

وزیر نفت ایران با اشاره به میادین مشترک نفتی و گازی ایران با کشورهای همسایه گفت که ایران ذره ای از حق خود در بهره برداری از میدان آرش/ الدره کوتاه نمی آید.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت ایران با اشاره به میادین مشترک نفتی و گازی ایران با کشورهای همسایه گفت که ایران ذره ای از حق خود در بهره برداری از میدان آرش/ الدره کوتاه نمی آید.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، جواد اوجی روز چهارشنبه درحاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: وزارت نفت همکاری های مشترکی در حوزه نفتی دارد و با تفاهم‌های انجام شده بهره برداری از آن در حال انجام است.

وزیر نفت درباره میدان آرش/ الدره که مورد اختلاف میان ایران و کویت است تصریح کرد: در این باره به کشور کویت اعلام کردیم که مانند سایر میادین مشترک این آمادگی را داریم تا از این میدان به صورت مشترک بهره بردای کنیم و آن را حق جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

وی افزود: اگر کشور کویت علاقه‌ای به این همکاری ندارد، ما تکلیف خود را می‌دانیم و ذره‌ای از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

اوجی همچنین خبر داد که آخرین فاز پارس جنوبی که فاز ۱۱ است و مهمترین و مرزی ترین فاز پارس جنوبی محسوب می شود، حدود ۲۰ سال برای انجام آن تمدید قرارداد صورت می‌گرفت. اما خوشبختانه در دولت سیزدهم صفر تا ۱۰۰ عملیات این فاز انجام شد و بهره بردای از این فاز با حضور آقای رییس جمهور در دستور کار قرار دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون متر مکعب از میدان پارس جنوبی در فاز ۱۱ بهره برداری خواهد شد،‌ گفت: صفر تا ۱۰۰ این فاز در دولت سیزدهم انجام شد و ۳ سال زودتر از برنامه ریزی به نتیجه رسید.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا