اقتصادیسیاسی

تقاضای لبنان از امیر کویت برای بازسازی سیلوی ویران‌شده در انفجار بندر بیروت

وزیر اقتصاد لبنان، از امیر کویت درخواست کرد تا سیلوهای گندمی را که در انفجار چهارم اوت در بندر بیروت ویران شده بود، بازسازی کند.

میدل ایست نیوز: امین سلام، وزیر اقتصاد لبنان، از نواف الاحمد الصباح، امیر کویت درخواست کرد تا سیلوهای گندمی را که در انفجار بندر بیروت ویران شده بود، بازسازی کند.

به گزارش «روسیا الیوم» وزیر اقتصاد لبنان در سومین سالگرد انفجار بندر بیروت اعلام کرد که 3 هفته پیش پیامی به امیر کویت فرستاده و از او تقاضا کرده که سیلوهای گندم کشورش را بازسازی کند.

وی در گفت وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: برای تکمیل ابتکار صباح الاحمد الصباح، امیر فقید کویت در ساخت سیلوها، روی حمایت کویت حساب می کنیم.

سلام گفته که این موضوع را برای مردم لبنان تقاضا کرده و نه برای دولت، زیرا نان برای مردم است و یک کشور عربی نباید بدون ذخایر استراتژیک بماند.

وزیر اقتصاد لبنان ابراز امیدواری کرد که به زودی پاسخی از کویت دریافت کند و افزود: پول در صندوق توسعه کویت موجود است و با یک امضا می توان تصمیم به بازسازی سیلوهای لبنان گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از نابودی سیلوهای بندر بیروت، لبنان از نظر امنیت غذایی با چالش های بزرگی مواجه است و امروز برای تامین نیاز خود به واردات گندم وابسته است.

سلام ادامه داد: در لبنان از 30 تا 35 هزار تن گندم برای تبدیل آن به 20 یا 25 هزار تن آرد استفاده می کنیم، یعنی ماهیانه 35 تا 40 هزار تن گندم مصرف می کنیم.

وی همچنین افزود که لبنان طرحی را برای توزیع ذخایر استراتژیک غذا و سایر موارد در چندین منطقه جغرافیایی طراحی کرده که این طرح با بازسازی سیلوها در بندر بیروت به مساحت 22 هزار متر مربع و ساخت سیلوهای جدید در بندر طرابلس به مساحت 35 هزار متر مربع است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا