اقتصادیسیاسی

کمک 1.2 میلیارد دلاری عربستان به دولت عدن

عربستان از ارائه کمک های اقتصادی جدید به یمن به مبلغ 1.2 میلیارد دلار با هدف پر کردن کسری بودجه دولت عدن و حمایت از شورای ریاستی خبر داد.

میدل ایست نیوز: عربستان از ارائه کمک های اقتصادی جدید به یمن به مبلغ 1.2 میلیارد دلار با هدف پر کردن کسری بودجه دولت عدن و حمایت از شورای ریاستی خبر داد.

به گزارش «الجزیره» به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، این کمک با توجه به شرایط سخت اقتصادی در یمن صورت گرفت.

این کمک همچنین نتیحه «پیوندهای مستحکم و برادرانه میان دو کشور و در پاسخ به درخواست دولت عدن برای کمک به رفع کسری بودجه و حمایت از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن» است.

طبق اعلام خبرگزاری عربستان، این کمک با دستورات و اهتمام ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور صورت گرفته است.

یمن 9 سال است که شاهد جنگ است که علاوه بر وخامت شدید اقتصاد این کشور فقیر، شرایط انسانی و بهداشتی سختی را بر جای گذاشته است.

در بحبوحه بحران اقتصادی شدید ناشی از جنگ، سقوط ارز و محدودیت های اعمال شده بر واردات و تجارت با خارج از کشور، بیش از دو سوم یمنی ها برای ادامه حیات به کمک های انسانی وابسته هستند.

ماه گذشته، هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، گفت که جنگ اقتصادی میان طرف های درگیر وخامت اوضاع را تشدید کرده  دولت عدن برای تامین مالی خدمات اولیه و پرداخت حقوق کارمندان خود با مشکل مواجه است.

عربستان در اوایل سال جاری یک میلیارد دلار در بانک مرکزی دولت عدن سپرده گذاری کرده و به ایجاد صندوق مشتقات نفتی به ارزش 600 میلیون دلار و نیز به تامین مالی پروژه های توسعه ای به ارزش حدود 400 میلیون دلار کمک کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا