سیاسی

ابراز نگرانی ایران از درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه در لبنان

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از تداوم درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه عین‌الحلوه در جنوب لبنان که به کشته و زخمی شدن ده ها فلسطینی انجامیده، ابراز نگرانی کرد.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از وقوع و تداوم درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه فلسطینی نشین عین‌الحلوه در جنوب لبنان که به کشته و زخمی شدن دهها فلسطینی و آوارگی مجدد شمار قابل توجهی از  فلسطینی‌ها انجامیده است، ابراز نگرانی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران که امروز (پنجشنبه 3 اوت) منتشر شده، کنعانی ضمن تاکید بر ضرورت توقف کامل درگیری‌ها در عین‌الحلوه و پای‌بندی همه طرف‌ها به آتش‌بس و آرامش، یادآور شد که صحنه فلسطین بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام صفوف فلسطینی‌ها است.

کنعانی افزود، ضروری است گروه‌ها، جریان‌ها و ملت فلسطین با حفظ هشیاری، تمام توان و امکانات خود را برای مبارزه با دشمن اشغالگر صهیونیستی که منشأ تمام مشکلات مردم فلسطین و بی‌ثباتی و ناارامی در منطقه است، معطوف نموده و زمینه را برای محو کامل اشغالگری، بازگشت کلیه آوارگان فلسطینی به وطن خود و تشکیل دولت مستقل و یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین فراهم نمایند.

چهارشنبه شب و پس 4 روز تنش در اردوگاه عین‌الحلوه در جنوب لبنان که ساکنان آن را فلسطینیان تشکیل می‌دهند توافق آتش‌بس در این اردوگاه اجرا شد.

اما صبح امروز خبرگزاری رسمی فلسطین از کشته شدن یک نیروی فتح و زخمی شدن دو فرد دیگر با ازسرگیری درگیری ها در این اردوگاه خبر داد.

بدین ترتیب شمار قربانیان این درگیری ها میان هواداران جنبش فتح و گروه های اسلام گرا به 12 کشته و بیش از 60 زخمی رسیده است.

در این درگیری ها از مسلسل و راکت استفاده می شود و گاهی گلوله ها به بیرون اردوگاه در خیابان های شهر صیدا پرتاب می شود.

بیش از 54 هزار آواره فلسطینی ثبت‌شده در اردوگاه عین‌ الحلوه سکونت دارند که در سال‌های اخیر فلسطینیان فراری از بحران سوریه نیز به آنها اضافه شده‌اند. این اردوگاه تاکنون بارها شاهد درگیری‌های مشابه بوده است.

گفتنی است که ارتش لبنان وارد اردوگاه‌های فلسطینیان نمی‌شود و امنیت این اردوگاه‌ها توسط خود فلسطینیان تأمین می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا