اقتصادی

وزیر منابع آبی عراق: در پی توافق با کشورهای همسایه درباره حق‌آبه ثابت هستیم

وزیر منابع آبی عراق از تلاش این کشور برای تعیین حق‌آبه ثابت پس از توافقات اولیه با کشورهای همسایه خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر منابع آبی عراق از تلاش این کشور برای تعیین حق‌آبه ثابت پس از توافقات اولیه با کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش روزنامه رسمی «الصباح» عراق، «عون ذیاب» وزیر منابع آبی عراق، در کنفرانس ملی مدیریت منابع آبی، تأکید کرد که عراق برای چهارمین سال پیاپی شاهد کم‌آبی است و علت آن سیاست‌های کشورهای مصب در کنار تغییرات اقلیمی است.

وی گفت که وزارت منابع آبی عراق در حال تنظیم طرحی برای جا انداختن مفهوم اداره منابع آبی با همکاری همه دستگاه‌ها برای تضمین دستیابی همگان به سهم آبی‌شان به‌خصوص در استان‌های جنوبی است.

وی افزود که در دوره سوم کنفرانس بین‌المللی بغداد درباره آب، توافقاتی با کشورهای همسایه به دست آمد که به موجب آن توافقات، عراق در پی تعیین حق‌آبه ثابت خود از آب‌های مشترک با کشورهای همسایه است.

از سوی دیگر، بنکین ریکانی وزیر سازندگی و مسکن و شهرسازی عراق در این کنفرانس از تلاش وزارتخانه‌اش برای تنظیم سند راهبردی کاهش هدررفت آب شرب خبر داد و گفت که میزان هدررفت آب در عراق حدود 60 درصد است.

او علت اصلی این میزان از هدررفتن آب را کهنه بودن شبکه آب و فاضلاب و دستبرد شهروندان و به خصوص کشاورزان به منابع آبی دانست.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا