اجتماعیسیاسی

السودانی: برای بهبود خدمات به منظور بازگشت آوارگان ایزدی تلاش می‌کنیم

نخست وزیر عراق در گرامیداشت یاد قربانیان جنایات تروریستی داعش از میان ایزدی ها و دیگر طوایف عراقی، به نیروهای امنیتی عراق بابت نقششان در نابودی داعش ادای احترام کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در گرامیداشت یاد قربانیان جنایات تروریستی داعش از میان ایزدی ها و دیگر طوایف عراقی، به نیروهای امنیتی عراق بابت نقششان در نابودی داعش ادای احترام کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی» در مراسمی به مناسبت نهمین سالروز کشتار دسته‌جمعی شهروندان ایزدی و دیگر طوایف عراقی با اشاره به جرایم ددمنشانه تروریست‌های داعش علیه شهروندان ایزدی و دیگر طوایف عراق که هزاران قربانی در پی داشت، فداکاری و قهرمانی نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسم را گرامی داشت.

وی همچنین به اقدامات دولت برای تحقق عدالت در حق قربانیان ایزدی از جمله اجرای قانون آزادگان ایزدی و پیگیری موضوع زمین‌های آنان که از حدود 5 دهه پیش از مالکیتشان خارج شده اشاره کرد.

السودانی همچنین تأکید کرد که دولت به تشویق ساکنان اردوگاه‌ها به بازگشت به خانه‌هایشان ادامه می‌دهد و اقدامات جدی برای بهبود خدمات در این مناطق انجام داده است.

وی همچنین تعطیلی اولین چهارشنبه آوریل را اقدام دیگری برای تأکید  بر احترام جایگاه ایزدی‌ها در عراق دانست.

نخست وزیر عراق همچنین تأکید کرد که کسانی با اهانت به ادیان و کتاب‌های مقدس آن را راه کوتاهی برای ایجاد فتنه در میان ملت‌ها می‌دانند و اهداف و اغراضشان و اینکه چه کسانی پشت آنها هستند کاملا مشکوک است.

 

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا