اقتصادیخبر اولسیاسی

نایب رئیس مجلس اردن: درباره اجرای پروژه خط لوله نفت بصره به بندر عقبه اتفاق نظر وجود دارد

نایب رئیس اول مجلس اردن با تأکید بر اتفاق نظر درباره اجرای خط لوله نفت بصره به بندر عقبه، گفت که این پروژه کاملا عراقی خواهد بود و عراق آن را اجرا می‌کند.

میدل ایست نیوز: نایب رئیس اول مجلس اردن با تأکید بر اتفاق نظر درباره اجرای خط لوله نفت بصره به بندر عقبه، گفت که این پروژه کاملا عراقی خواهد بود و عراق آن را اجرا می‌کند.

«احمد الخلایله» نایب رئیس اول مجلس اردن در گفت‌وگوی با روزنامه رسمی «الصباح» عراق تأکید کرد که در سفرش به بغداد با 5 کمیسیون پارلمانی عراق روابط دوجانبه را بررسی کرده است.

او گفت که در این سفر با کمیسیون‌های روابط خارجی، امنیت، اقتصاد، سرمایه‌گذاری و مبارزه با مواد مخدر دیدار کرده است.

الخلایله از موضع عراق در حمایت از مسئله فلسطین و مدیریت اماکن مقدس اسلامی و مسیحی سرزمین‌های اشغالی توسط اردن قدردانی کرد.

وی همکاری نظامی و امنیت و حفاظت از مرزها و سرمایه‌گذاری اردن در عراق و نیز ساخت شهرک صنعتی مشترک میان دو کشور را از دیگر موضوعات مذاکراتش در بغداد عنوان کرد.

نایب رئیس مجلس اردن همچنین تأکید کرد که اردن مازاد تولید برق دارد که آماده صادرات آن به عراق و همچنین به لبنان است و پیش‌بینی کرد که در نیمه ماه جاری میلادی اتصال شبکه برق دو کشور نهایی شود.

وی درباره خط لوله نفت بصره به بندر عقبه نیز گفت که همه طرف‌ها درباره کشیدن این خط لوله اتفاق نظر دارند هرچند اطلاعات کافی درباره جزئیات این پروژه و هزینه و سود مالی آن وجود ندارد و افزود که گرایش جدی به اجرای این پروژه وجود دارد.

وی تأکید کرد که این پروژه کاملا عراقی خواهد بود و عراق آن را اجرا خواهد کرد و اردن از هزینه‌های انتقال بهره‌مند خواهد شد که براساس برآوردهای اولیه 5 دلار برای هر بشکه خواهد بود و ظرفیت خط لوله نیز یک میلیون بشکه در روز است.

الخلایله همچنین از همکاری عراق و اردن درباره مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت که کمیسیون پارلمانی مبارزه با مواد مخدر به زودی به اردن سفر خواهد کرد.

 

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا