سیاسی

تشکیل اتاق عملیات مشترک برای حفاظت از خطوط انتقال برق در عراق

وزارت برق عراق بر تشکیل اتاق عملیات مشترک با وزارتخانه های دفاع و کشور برای حفاظت از خطوط انتقال برق، تحت هدایت نخست وزیر این کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق از تشکیل اتاق عملیات مشترک با وزارتخانه های دفاع و کشور برای حفاظت از خطوط انتقال برق، زیر نظر نخست وزیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق روز جمعه گفت: تهاتر نفت سیاه با گاز ایران به تداوم جریان گاز ورودی به عراق کمک کرد و ما اکنون منتظر دومین محموله برای ورود به واحدها و نیروگاه ها برای کار هستیم که در حال حاضر، آماده و در انتظار گاز هستند.

وی افزود: حوادث تصادفی یا تروریستی بر ساعت تامین برق تاثیر گذاشت و کمیته هایی تحقیقی تشکیل شده تا علل حوادث را روشن کرده و توصیه های خود را به وزیر برق ارائه کنند.

موسی در مورد اقدامات دولت در پاسخ به اتفاقات اخیر توضیح داد: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور تشکیل اتاق عملیات دائمی را داد که نمایندگان وزارتخانه های کشور، دفاع و برق را گرد هم می آورد و گروه هایی برای حفاظت از مسیرهای خطوط حامل با نصب دوربین های حرارتی و انجام پروازها برای حفاظت از این زیرساخت ها مستقر می شوند.

وی در خصوص برنامه ریزی برای اطمینان از تداوم برق و افزایش ساعات تامین، توضیح داد: وزارت برق عراق یک برنامه راهبردی برای افزودن 11 هزار مگاوات به سیستم در مدت 3 سال با افزودن سیکل های ترکیبی، تکمیل پروژه های انرژی خورشیدی، تکمیل اتصال شبکه برق به کشورهای همسایه و نیز پروژه های دیگر دارد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا