سیاسی

گفت و گوی وزرای خارجه مصر و دانمارک درباره قرآن سوزی

وزیر خارجه دانمارک تاکید کرد که حوادث قرآن سوزی منعکس کننده ارزش های اجتماعی در دانمارک نیست و دولت دانمارک در حال بررسی قوانینی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه دانمارک در گفت وگو با همتای مصری خود تاکید کرد که حوادث قرآن سوزی منعکس کننده ارزش های اجتماعی در دانمارک نیست و دولت این کشور در حال بررسی قوانینی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی است.

احمد ابوزید، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که سامح شکری، وزیر امور خارجه این کشور روز جمعه تماسی تلفنی از سوی لارس راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک دریافت کرد.

وی افزود: در این تماس به حوادث مکرر سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم و جنایات شرم آوری که به منزله کوچک شمردن ادیان است و همزیستی مسالمت آمیز جوامع را تهدید می کند، پرداخته شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر تصریح کرد: وزیر امور خارجه دانمارک در ابتدای این تماس از وقوع حوادث سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک ابراز تاسف و نارضایتی کشورش را اعلام و تاکید کرد که این اقدامات غیرمسئولانه منعکس کننده ارزش های اجتماعی در دانمارک نیست و دولت دانمارک در حال حاضر در حال بررسی اقدامات و صدور قوانینی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری است.

وزیر امور خارجه دانمارک همچنین بر تعهد کشورش به تامین حفاظت از مقر نمایندگی های دیپلماتیک خارجی در دانمارک و در راس آن ها نمایندگی مصر تاکید کرد.

سامح شکری بر موضع مصر که قاطعانه قرآن سوزی و نیز تکرار این جنایات در دانمارک بدون اتخاذ تدابیر قاطع علیه عاملان آن را رد می کند، تأکید کرد.

احمد ابوزید افزود: وزیر امور خارجه مصر بر اهمیت مسئولیت پذیری کشورها در قبال برخورد قاطع برای توقف چنین حوادثی و جلوگیری از تکرار آن در آینده تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خارجه مصر اعلام کرد: در این تماس وزرای دو کشور مسیر روابط دوجانبه دو کشور در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی را در چارچوب تمایل دو طرف برای دستیابی به سازوکارهای همکاری برای افق های گسترده تر در دوره آتی مورد بررسی قرار دادند.

شکری از نقش برجسته بخش خصوصی دانمارک در پروژه های موجود در مصر به ویژه در زمینه حمل و نقل و زیرساخت قدردانی کرد.

منبع
وزارت خارجه مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا