اقتصادی

وزیر نفت عراق: اوپک پلاس سقف تولید خود را ثابت نگه داشت

وزیر نفت عراق تاکید کرد که کمیته وزرای اوپک پلاس تصویب کرد که تصمیم سابق خود درباره سقف تولید نفت را بدون تغییر حفظ کند.

میدل ایست نیوز: حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق تاکید کرد که کمیته وزرای اوپک پلاس تصویب کرد که تصمیم سابق خود درباره سقف تولید نفت را بدون تغییر حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه وزارت نفت عراق که روز جمعه منتشر شد آمده است: عبدالغنی در جریان شرکت در چهل و نهمین نشست مجازی کمیته مشترک وزیران برای نظارت بر تولید در گروه «اوپک پلاس» تأکید کرد که این نشست شامل بررسی داده های تولید نفت خام برای کشورهای عضو در ماه های مه و ژوئن 2023 بود.

بر اساس این بیانیه، وزیر نفت عراق از تعهد کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولیدکننده هم پیمان به اعلام همکاری قدردانی کرد و از همه کشورهای شرکت کننده خواست به حمایت و تعهد خود به منظور دستیابی به تعادل و ثبات در بازارهای نفت ادامه دهند.

عمار عبد آل الی، مدیر کل شرکت بازاریابی نفت عراق «سومو» نیز گفت: حفظ سیاست تولید اوپک پلاس با هدف دستیابی به ثبات بیشتر در بازار نفت است.

عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق نیز در این باره گفت: کمیته وزارتی برای کنترل تولید، پس از بررسی داده ها و تحولات بازار نفت طی ماه های گذشته این تصمیم را گرفت و در اتخاذ تدابیر جدید برای تضمین ثبات و تعادل بیشتر برای بازار نفت تردیدی نخواهد داشت.

وی افزود: وزرای ائتلاف اوپک پلاس هر زمان که شرایط و ضرورت ایجاب کند، جلسات خود را برگزار می کنند.

جهاد تاکید کرد: رویه ها و توافقات اوپک پلاس به دستیابی به ثبات و تعادل بیشتر در مواجهه با چالش های ژئوپلیتیکی، امنیتی، بهداشتی، اقتصادی و غیره کمک کرده است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا