اقتصادی

صادرات 558 میلیون دلار کالای غیرنفتی ایران به عراق از مرزهای پرویزخان و سومار

گمرک ایران، از رشد 25 درصدی ارزش کالاهای صادراتی گمرک پرویزخان و افزایش 33 درصدی ارزش کالای صادراتی گمرک سومار طی چهار ماهه سپری شده از سال‌جاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه ایران، از رشد 25 درصدی ارزش کالاهای صادراتی گمرک پرویزخان و افزایش 33 درصدی ارزش کالای صادراتی گمرک سومار طی چهار ماهه سپری شده از سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «فارس» علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه ایران روز شنبه اظهار داشت: در چهار ماهه ابتدای سال جاری از طریق گمرک پرویزخان 327 میلیون و 370 هزار و 549 دلار کالای صادراتی به وزن 872 هزار و 491 تن به عراق صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی 25 درصدی و از لحاظ وزن افزایش 52 درصدی داشته است.

این مقام ایرانی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک پرویزخان را کلینکر سیمان، میوه و تره بار، ورق فولادی، میلگردساده و آجدار، کولر آبی، انواع کاشی، محصولات پلاستیکی،کیک و بیسکویت و غیره عنوان کرد.

وی ارزش کالاهای صادراتی از طریق گمرک سومار در این مدت را  231 میلیون و 120 هزار و 222 دلار به وزن 516 هزار و 443 تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  از حیث ارزش رشد 33 درصدی و از لحاظ وزنی افزایش 24 درصدی داشت است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک سومار را میلگرد آجدار،کاشی، سنگ مرمریت، تخم مرغ، عایق رطوبتی، کارتن خالی، کولر آبی، ظروف یکبار مصرف، لبنیات و غیره در این مدت عنوان کرد.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا