سیاسی

توافق در نشست جده بر سر هموار کردن راه صلح برای بحران اوکراین

حاضران در نشست جده پیرامون اوکراین بر سر اهمیت تداوم رایزنی و تبادل نظر برای ایجاد پیش زمینه مشترک که راه را برای صلح هموار کند، توافق کردند.

میدل ایست نیوز: نشست مشاوران امنیت ملی و نمایندگان بیش از 40 کشور و سازمان بین المللی از جمله سازمان ملل روز شنبه 5 اوت در جده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، این نشست به ریاست مساعد بن محمد العیبان، مشاور امنیت ملی عربستان برگزار شد و شرکت کنندگان از این نشست و میزبانی آن توسط عربستان تقدیر و تشکر کردند.

این نشست در راستای تداوم تلاش های حسنه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از ماه مارس سال جاری برای حل بحران اوکراین و روسیه برگزار شده است.

در این نشست آرژانتین، استرالیا، بحرین، برزیل، بلغارستان، چیلی، چین، کومور، چک، دانمارک، مصر، استونیا، کمیساریای اروپا، شورای اروپا، فنلاند، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا و ژاپن شرکت کردند.

اردن، کویت، لاتویا، هلند، نروژ، لهستان، قطر، کره، رومانی، اسلواکی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، ترکیه، اوکراین، امارات، بریتانیا، سازمان ملل و امریکا نیز حضور داشتند.

حاضران در این نشست بر سر اهمیت تداوم رایزنی و تبادل نظر برای ایجاد پیش زمینه مشترک که راه را برای صلح هموار کند، توافق کردند.

آنها به اهمیت استفاده از نظرات و پیشنهادهای مثبت مطرح شده در این نشست نیز اشاره کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عربستان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا