اقتصادی

افزایش ذخایر ارزی مصر به 34.88 میلیارد دلار

ذخایر بانک مرکزی مصر تا پایان ژوئیه گذشته بدون در نظر گرفتن نوسانات نقدینگی خارجی در بازارهای داخلی به 4.88 میلیارد دلار افزایش یافت.

میدل ایست نیوز: ذخایر بانک مرکزی مصر تا پایان ژوئیه گذشته بدون در نظر گرفتن نوسانات نقدینگی خارجی در بازارهای داخلی به 34.88 میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش «آناتولی» این آمار شب گذشته در بیانیه بانک مرکزی مصر آمده است.

این بیانیه می افزاید که علیرغم افزایش ناچیز ذخایر ارزی مصر (حدود 73 میلیون دلار) نسبت به ماه ژوئن، این کشور با نوساناتی در میزان ارز خارجی مواجه شد که موجب تاخیر در پرداخت هزینه خرید گندم شده است.

مصر در نخستین ماه شروع جنگ روسیه و اوکراین (فوریه 2022) به علت خروج سرمایه از کشور و افزایش هزینه واردات بیش از 9 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را از دست داد.

طبق اظهارات محمد معیط، وزیر دارایی مصر، مجموع مبالغ خارج شده از این کشور در دو ماه نخست جنگ روسیه و اوکراین از 23 میلیارد دلار فراتر رفت.

سال گذشته مصر وارد توافق اصلاحات اقتصادی با صندوق بین المللی پول شد که شامل وامی به مبلغ 3 میلیارد دلار برای هزینه در یک برنامه 46 ماهه می شد.

مصر در سال جاری اجرای طرحی برای فروش دارایی های دولتی به بخش خصوصی را به عنوان تلاشی برای تامین ارز خارجی کشور آغاز کرده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا