اقتصادی

رشد بخش خصوصی غیرنفتی قطر برای ششمین ماه متوالی

بخش خصوصی غیر نفتی قطر برای ششمین ماه متوالی با افزایش سفارش های جدید، شاخص های تولید و اشتغال و همچنین فعالیت های خرید، شاهد رشد بوده است.

میدل ایست نیوز: فعالیت تجاری شرکت های بخش خصوصی غیر مرتبط با انرژی در قطر در ماه گذشته بهبود یافته به گونه ای که شاخص مدیران خرید اندکی افزایش یافته و به 54 واحد در ماه ژوئیه رسیده است در حالی که در ماه ژوئن 53.8 واحد بود.

به گزارش الشرق، با این افزایش شاخص مدیران خرید، بخش خصوصی غیر نفتی قطر برای ششمین ماه متوالی با افزایش سفارش های جدید، شاخص های تولید و اشتغال و همچنین فعالیت های خرید، شاهد رشد بوده است.

شاخص اصلی مدیران خرید مرکز مالی قطر یک شاخص ترکیبی از عملکرد شرکت‌های بخش خصوصی غیر انرژی است و بر اساس شاخص های سفارشات جدید، تولید، اشتغال، زمان تحویل تامین کننده و موجودی خرید محاسبه می شود.

این داده ها حاکی از افزایش اشتغال با سریع ترین نرخ از ژوئیه 2022 با هدف کاهش حجم کار و عقب ماندگی است که برای دوازدهمین ماه متوالی کاهش یافت.

زنجیره های تامین و زمان تحویل تامین کنندگان در پانزدهمین ماه متوالی به بهبود ادامه دادند. موجودی نهاده ها نیز اندکی افزایش یافت.

یوسف محمد الجیده، مدیر عامل مرکز مالی قطر، گفت که داده ها حاکی از ادامه رشد فعالیت تجاری شرکت های بخش خصوصی غیر مرتبط با انرژی با آغاز نیمه دوم سال است.

وی خاطرنشان کرد که آخرین قرائت شاخص مدیران خرید، نرخ بسیار بالاتری از میانگین مطالعه در بلندمدت ثبت کرده است، زیرا کل فعالیت تجاری و تقاضا در ژوئیه 2023 به شدت افزایش یافته است.

الجیده افزود: شرکت‌های قطری تعداد کارکنان خود را افزایش داده‌اند، زیرا کاهش آهسته کارهای ناتمام نشان‌دهنده بازگشت فشار بر ظرفیت‌های تولیدی شرکت‌های قطری است.

در ماه ژوئیه فشار اندکی بر هزینه های نهاده وارد شد که به شرکت های قطری کمک کرد تا قیمت کالاها و خدمات خود را برای سومین ماه متوالی کاهش دهند.

بخش خدمات مالی قطر در آغاز نیمه دوم سال به رشد خود ادامه داد و نرخ رشد کسب و کار جدید تند باقی ماند که منجر به افزایش قوی در فعالیت کلی شد.

چشم انداز فعالیت های تجاری برای سال آینده از ژوئن 2023 بهبود یافته است و تعداد کارکنان شرکت های خدمات مالی با بالاترین نرخ در 14 ماه گذشته افزایش یافته است.

در مورد کسب و کار جدید، این نرخ با دومین نرخ سریع در یک سال افزایش یافت و فعالیت های تجاری کلی در بخش خدمات مالی برای بیست و پنجمین ماه متوالی و با نرخ نسبتاً قوی افزایش یافت.

این گزارش نسبت به افزایش هزینه های خدمات مالی در قطر، پس از کاهش در ژوئن 2023، در بحبوحه افزایش جزئی فشار کلی بر هزینه ها، هشدار داد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا