سیاسی

حمله اسرائیل به جنین ساعاتی پس از ترور 3 فلسطینی

نیروهای اسرائیلی صبح امروز (دوشنبه) به دو محله در جنین در کرانه باختری حمله کردند که با مقاومت گروه‌های فلسطینی مواجه شدند.

میدل ایست نیوز: نیروهای اسرائیلی صبح امروز (دوشنبه) به دو محله در جنین در کرانه باختری حمله کردند که با مقاومت گروه‌های فلسطینی مواجه شدند.

به گزارش «الجزیره»، حضور نیروهای اسرائیلی با تیراندازی‌هایی همراه بود و آنان به بهانه تلاش برای دستگیری افراد تحت تعقیب به خانه‌های مسکونی حمله کردند و پس از دستگیر کردن 2 فرد از منطقه خارج شدند.

بر اساس این گزارش، یگان‌های ویژه اسرائیل در گام اول به صورت پنهانی و با خودروهای فلسطینی وارد محله المراح جنین شدند و سپس 30 خودروی زرهی به منطقه اعزام شد و همزمان تک‌تیراندازها نیز در پشت بام خانه‌ها مستقر شدند.

روز گذشته، سربازان اسرائیلی 3 فلسطینی را در جنوب جنین ترور کردند. بعدتر از رسانه رسمی اسرائیل اعلام کرد که این افراد اعضای یک گروه مسلح بوده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز در واکنش به این عملیات از نیروهایی که آن را اجرا کردند تقدیر کرد و گفت که اسرائیل در هر لحظه و هر مکان کسانی را که در پی کشتن اسرائیلی‌ها باشند تعقیب می‌کند.

از سوی دیگر، گردان جنین وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای جان باختن این افراد را تسلیت گفت و تأکید کرد که انتقام خون آنان گرفته خواهد شد.

جنبش حماس نیز تأکید کرد که این تنش نشان‌دهنده ضرورت تلاش جدی برای تنظیم نقشه راهی ملی برای مواجهه با اشغالگران است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا