سیاسی

موافقت چارچوب هماهنگی عراق و حزب دموکرات با مرحله ای جدید برای پایان دادن به بحران‌ها

ائتلاف النصر عراق از توافق میان هیئت حزب دمکرات کردستان با چارچوب هماهنگی در بغداد با پایان دادن به بحران ها در مرحله پیش رو و پایبندی به اجرای مفاد قانون بودجه کل عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف النصر عراق از توافق میان هیئت حزب دمکرات کردستان با چارچوب هماهنگی در بغداد با پایان دادن به بحران ها در مرحله پیش رو و پایبندی به اجرای مفاد قانون بودجه کل عراق خبر داد.

به گزارش «رووداو» سلام الزبیدی، سخنگوی ائتلاف النصر عراق روز سه شنبه گفت: مهم ترین موضوعی که توسط هیئت حزب دموکرات کردستان و چارچوب هماهنگی بررسی شد، اجرای مفاد قانون بودجه و پیاده کردن آن به ویژه موارد مربوط به اقلیم کردستان و نیز پرونده های حساس موجود میان اقلیم و بغداد بود.

وی افزود: در این دیدار به طور گسترده به توافق ائتلاف «اداره الدوله» که موجب روی کار آمدن محمد شیاع السودانی (نخست وزیر عراق) شد، و اتخاذ مسیر اجرایی آن به ویژه پس از وعده های السودانی به رهبران اقلیم کردستان عراق مبنی بر تصمیم دولت عراق به ایجاد سازوکاری برای رسیدگی به پرونده های پیچیده اقلیم کردستان و آمادگی دولت برای پایان دادن به آن طبق قانون اساسی، پرداخته شد.

الزبیدی اظهار داشت: فضای دیدار خوب و دیدار بسیار دوستانه بود و طرفین با اینکه مرحله پیش رو برای حذف بحران ها باشد به تفاهم رسیدند.

وی افزود: هیئت حزب دموکراتیک عراق، چارچوب هماهنگی و دولت عراق را در خصوص صادرات نفت و توقف موارد مربوط به اقلیم کردستان عراق در بودجه به ویژه موارد مربوط به حقوق کارکنان سرزنش کرد.

سخنگوی ائتلاف النصر عراق تاکید کرد که چارچوب هماهنگی و دولت عراق با حضور محمد شیاع السودانی (نخست وزیر عراق) آمادگی خود را برای اجرای مفاد قانون بودجه و مذاکرات با دولت ترکیه در سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به بغداد در مورد چگونگی ازسرگیری صاردات نفت از بندر جیهان اعلام کردند.

وی ادامه داد: حاضران در نشست با وجود مرحله جدیدی از تفاهمات و توافقات و عدم تاثیر جنبه های شخصی بر منافع عمومی توافق کردند.

الزبیدی خاطرنشان کرد که علت پشت پرده توقف اجرای قانون بودجه، اعتراضاتی است که به موارد متعلق به اقلیم کردستان عراق شده و مدت زمانی طول کشیده تا جواب دادگاه ارائه شود.

وی اعلام داشت: تمامی حضار با اجرایی شدن قانون بودجه و پرداخت سهم اقلیم کردستان عراق در سریع ترین زمان ممکن موافقت کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا