خبر اولسیاسی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ترکیه در پی قطع مسیر تهران به بیروت

شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در سوریه، در حال ساماندهی نیروهای خود برای مبارزه با نیروهای ایرانی در شرق سوریه و قطع مسیر تهران به بیروت و نیز کنترل مرزهای سوریه با عراق هستند.

میدل ایست نیوز: دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی خبر داد که شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در سوریه، در حال ساماندهی نیروهای خود برای انتقال به پایگاه «التنف» برای مبارزه با نیروهای ایرانی در شرق سوریه و قطع مسیر تهران به بیروت و نیز کنترل مرزهای سوریه با عراق هستند.

گفتنی است پایگاه التنف مرکز حضور نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش است.

این اقدام در زمانی روی می دهد که نیروهای ایرانی در فاصله چند ده متری مراکز گروه شبه نظامی «الجیش الوطنی»، وابسته به ترکیه، در حومه حلب، لاذقیه، حماه و حلب مستقر شده اند.

به گزارش «الشرق الاوسط» به نقل از منابع دیده بان حقوق بشر سوریه، سرویس اطلاعات ترکیه بر فرآیند آزمایش پزشکی نیروها و آمادگی روحی و جسمی آنان پیش از انتقال به پایگاه التنف نظارت دارد.

این منابع تاکید کردند که مناطق نفوذ نیروهای ترکیه در منطقه عملیات «غصن الزیتون»، «درع الفرات» و «نبع السلام» مراکزی برای انتقال نیروهای الجیش الوطنی از طریق ترکیه به پایگاه التنف است.

طبق اعلام این منابع، هر عضو گروه شبه نظامی الجیش الوطنی قراردادی 6 ماهه و قابل تمدید امضا می کند و ماهانه صدها دلار حقوق دریافت می کند.

منابع دیده بان سوریه همچنین اعلام کردند که صدها جوان در شمال غربی سوریه برای عضویت در گروه های وابسته به ترکیه ثبت نام کرده اند.

این منابع هفته گذشته خاطرنشان کردند که نیروهای الجیش الوطنی توسط ائتلاف بین المللی در منطقه التنف آموزش دیده اند و در مناطق نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق فرات مستقر شده اند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا