سیاسی

رایزنی سفیر ایران در ابوظبی با وزیر مشاور امور مالی امارات

وزیر مشاور امور مالی امارات ضمن استقبال از سفیر ایران در ابوظبی درخصوص راه های همکاری در موضوعات مربوط به حوزه دارایی با وی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

میدل ایست نیوز: وزیر مشاور امور مالی امارات ضمن استقبال از سفیر ایران در ابوظبی درخصوص راه های همکاری در موضوعات مربوط به حوزه دارایی با وی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

طبق بیانیه وزارت دارایی امارات، محمد بن هادی الحسینی، وزیر مشاور امور مالی امارات روز یکشنبه نشستی در مقر این وزارتخانه در دبی با رضا عامری، سفیر ایران در ابوظبی برگزار کرد.

الحسینی در این نشست به راه های همکاری در موضوعات مربوط به حوزه دارایی، به گونه ای که در خدمت منافع دو کشور باشد و در تقویت ثبات اقتصادی منطقه و دستیابی به رشد، پیشرفت و رفاه موثر باشد، پرداخت.

عامری دو ماه پیش با تقدیم استوارنامه فعالیت خود را در امارات آغاز کرد. خالد عبدالله بالهول، معاون وزیر امور خارجه امارات رونوشت استوارنامه رضا عامری، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی را دریافت کرد.

در سال گذشته در پی توافق صورت گرفته بین ایران و امارات، دو کشور تصمیم گرفتند که بار دیگر روابط دیپلماتیک خود را به سطح سفیر ارتقا دهند و در همین چارچوب سال گذشته « سیف محمد عبید الزعابی » سفیر امارات در ایران به تهران بازگشت و بعد از ۷ سال مجدد به صورت رسمی فعالیت خود را در تهران به عنوان سفیر امارات در ایران آغاز کرد.

جمهوری اسلامی ایران نیز پس از 8 سال رضا عامری را به عنوان سفیر ایران به امارات اعزام کرد.

منبع
وزارت دارایی امارات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا