سیاسی

سخنگوی وزارت خارجه ایران: رئیسی به عربستان می‌رود

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اظهار نظر درباره سفر رئیس جمهور ایران به عربستان و افتتاح رسمی سفارت این کشور در تهران گفت که روابط دو کشور گام به گام در حال پیشرفت است.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به عربستان گفت: دعوت پادشاه عربستان از رئیس جمهور برای سفر به این کشور به صورت رسمی انجام شده و تاریخی برای انجام این سفر هنوز در نظر گرفته نشده است و در چارچوب اراده سیاسی بین دو کشور برای پیشبرد روابط مبتنی بر توافقات انجام شده در زمان مقتضی برنامه‌ریزی انجام خواهد شد. روابط دو کشور گام به گام در حال پیشرفت است.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: سفر وزیر خارجه به عربستان را در بازه زمانی نزدیک در دست انجام داریم. در چارچوب دعوتی که مقامات عالی عربستان و همتای امیرعبداللهیان به عمل آورده است. این سفر انجام و موضوعات مختلفی در حوزه دوجانبه با هم گفت‌وگو می‌کنیم. روند پیشبرد مذاکرات و مشورت‌های دو کشور در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات اقتصادی دو کشور در دستورکار قرار دارد و می‌تواند ما را به نتایج بهتری در راستای هدفگذاری دو کشور برای ارتقا و پیشرفت و توسعه روابط دوجانبه برساند.

کنعانی درباره افتتاح رسمی سفارت عربستان در تهران گفت: افتتاح رسمی را دولت عربستان باید اطلاع رسانی کند. در چارچوب توافقات انجام شده سفارت عربستان در تهران یکشنبه گذشته براساس یادداشت رسمی ارسالی از سوی سفارت پادشاهی عربستان رسما آغاز به فعالیت کرده است و به وزارت خارجه اطلاع رسانی شد و سرکنسولگری این کشور در مشهد نیز براساس اطلاع رسمی طرف عربستانی از شنبه گذشته در شهر مشهد آغاز به کار کرد. این گام مهم برای آغاز مجدد فعالیت دو نمایندگی سیاسی و دیپلماتیک عربستان در ایران بود و این روند پیش خواهد رفت. در ارتباط با مراسم افتتاح رسمی مرتبط با دولت عربستان است.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا