اجتماعیسیاسی

تأکید رئیس جمهور عراق در اقدام جدی برای رسیدگی به وضعیت آوارگان

رئیس جمهور عراق در دیدار مشاور امنیت ملی این کشور بر ضرورت اقدام جدی برای رسیدگی به وضعیت آوارگان در عراق تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار مشاور امنیت ملی این کشور بر ضرورت اقدام جدی برای رسیدگی به وضعیت آوارگان در عراق تأکید کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز دوشنبه در کاخ بغداد از قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور استقبال کرد.

در این دیدار اوضاع سیاسی و امنیتی عراق بررسی و بر لزوم تحکیم امنیت و همزیستی مسالمت آمیز و نیز تداوم افزایش تلاش ها به گونه ای که امنیت مرزها را تقویت و سلامت مردم و حقوق و منافع شان را تضمین کند، تاکید شد.

در این دیدار همچنین به پرونده آوارگان و ضرورت اقدام جدی برای پایان دادن به رنج های دشوار آنان و بازگشتشان به مناطق مسکونی خود و نیز فراهم ساختن شرایط خدماتی برای پاسخ به نیاز هایشان پرداخته شد.

روز گذشته، وزارت امور مهاجران و آوارگان عراق اعلام کرد که کسانی که تا 10 سپتامبر پیش رو به مناطق اصلی خود برنگردند، ساکنان دائمی استان‌های محل سکونتشان به شمار خواهند آمد.

«موفق کاظم مرزه»، مدیر اداره مهاجران و آوارگان در استان بابل گفت که این وزارتخانه در 10 ماه گذشته به خانواده‌های آوارگان دو ماه فرصت داد تا به سکونتگاه‌های خود برگردند و افزود که کسانی که بعد از این تاریخ در اردوگاه‌ها بمانند در حکم کسانی شمرده می‌شوند که سکونت در استان جدید را انتخاب کرده‌اند.

وی افزود که اهالی جرف النصر (جرف الصخر) از این بخشنامه مستثنی شده‌اند چون این منطقه وضعیت خاص خود را دارد و تأکید کرد که بیش از 5 هزار خانوار از منطقه تلعفر و جرف النصر و مناطق گوناگون انبار و بابل در اردوگاه‌ها به سر می‌برند.

مرزه همچنین خبر داد که اخیرا بیش از صد خانوار به سکونتگاه خود در منطقه اسکندریه در شمال استان بابل بازگشته‌اند.

وزارت امور مهاجران عراق روز پنج‌شنبه بیست و هفتمین کمک مالی به خانوارهای بازگشته از اردوگاه‌ها به مبلغ یک و نیم میلیون دینار را میان 4 هزار خانوار عراقی توزیع کرد.

پایان پرونده اردوگاه‌ها و برچیدن همه آنها در کشور از محورهای مهم برنامه دولت محمد شیاع السودانی است.

اکثر ساکنان اردوگاه‌های عراق اهالی مناطقی هستند که در سال 2014 به کنترل گروه تروریستی داعش درآمد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا