اقتصادی

حفاری نفت و گاز لبنان تا چند روز آینده آغاز می‌شود

عملیات حفاری نفت و گاز در لبنان با اعلام ورود دکل حفاری «ترانس اوشن» به آب های سرزمینی این کشور در روز دوشنبه، ظرف روزهای آینده آغاز می شود.

میدل ایست نیوز: عملیات حفاری نفت و گاز در لبنان با اعلام ورود دکل حفاری «ترانس اوشن» به آب های سرزمینی این کشور در روز دوشنبه، ظرف روزهای آینده آغاز می شود.

به گزارش «thecradle» دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که عملیات حفاری نفت و گاز پایان ماه اوت جاری آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود نتایج این حفاری ها پیش از پایان سال جاری مشاهده شود.

علی حمیه، وزیر حمل و نقل لبنان گفت که دکل حفاری ترانس اوشن برای آمادگی فعالیت خود روز دوشنبه 14 اوت به آب های سرزمینی لبنان می رسد.

وی توضیح داد که  مسئول پرونده حفاری، وزارت انرژی است اما وزارت حمل و نقل بازوی لجستیکی عملیات حفاری نفت و گاز در لبنان به شمار می رود.

حمیه خاطر نشان کرد: مجوزهای لازم به دکل حفاری ترانس اوشن داده شده تا بلافاصله پس از رسیدن به آب های لبنان فعالیت خود را آغاز کند.

گفتنی است هیئتی از شرکت ترانس اوشن به تازگی با مقامات لبنان درباره تشکیل پرونده اقدامات اداری، حقوقی و مالی این عملیات گفت و گو کردند.

توافق سال گذشته لبنان و اسرائیل درباره مرزهای آبی، امکان حفاری برای بهره برداری نفت و گاز از ذخایر عظیم منطقه شرق مدیترانه را برای لبنان فراهم کرد.

منبع
thecradle

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا