اجتماعی

پیش بینی سفر نیم میلیون زائر ایرانی از طریق اقلیم کردستان عراق به کربلا

مدیر روابط ایران و اقلیم کردستان اشاره کرد به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران پیش بینی می‌شود در سال جاری، نیم میلیون زائر ایرانی از طریق اقلیم کردستان به کربلا سفر کنند.

میدل ایست نیوز: عبدالله آکریی، مدیر روابط ایران و اقلیم کردستان عراق، اشاره کرد به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران پیش بینی می‌شود در سال جاری، نیم میلیون زائر ایرانی از طریق اقلیم به کربلا سفر کنند.

به گزارش کردپرس، عبدالله آکریی مسئول روابط اقلیم کردستان عراق و ایران به صفحه رسمی حزب دموکرات کردستان اعلام کرد در آخرین دیدار میان هیئت استان اربیل و هیئت استان ارومیه یکی از محورهای مورد بحث موضوع آمدن زائران ایرانی به کربلا بود طرف ایرانی پیش بینی کرده است که 500 هزار زائر ایرانی از طریق گذرگاه های بین‌المللی حاجی عمران و باشماق به شهر کربلا سفر کنند.

وی افزود که این امر نیاز به ارائه راهکارهایی دارد به این منظور استاندار اربیل کمیسیونی را تشکیل داده است و مراحل فراهم نمودن زمینه سازی لازم برای استقبال از زائران ایرانی آغاز شده است.

آکریی همچنین اعلام کرد فراهم نمودن زمینه‌سازیها آغاز شده است و در هفته جاری سفر زائران شروع خواهد شد و این سفرها روز به روز درحال افزایش هستند و تا پایان ایام اربعین حسینی ادامه خواهند داشت.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا