سیاسی

لیندرکینگ به منطقه می آید

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد تیم لیندرکینگ، فرستاده این کشور به یمن روز دوشنبه برای بررسی آتش بس دائم و صلح جامع به منطقه خاورمیانه می رود.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امریکا اعلام کرد تیم لیندرکینگ، فرستاده این کشور به یمن روز دوشنبه برای بررسی آتش بس دائم و صلح جامع به منطقه خاورمیانه می رود.

به گزارش «آناتولی» در بیانیه وزارت خارجه امریکا که در پایگاه الکترونیکی اش منتشر شده، آمده است: لیندرکینگ روز دوشنبه 14 اوت برای پیشبرد تلاش های امریکا در تمدید آتش بس و آغاز فرآیند صلح جامع به خاورمیانه خواهد رفت.

در این بیانیه آمده است: امریکا به حمایت از راه حل بحران یمن در نزدیک‌ترین زمان ممکن پایبند است.

این بیانیه می افزاید: با سازمان ملل متحد، عربستان، امارات، عمان و سایر شرکای خود همکاری نزدیک داریم تا بر اساس آتش بس سازمان ملل در یمن که طولانی ترین دوره آرامش از زمان آغاز جنگ را فراهم کرد، پیش برویم.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه امریکا، لیندرکینگ در جریان سفر خود با مقامات یمن، عربستان، امارات، عمان و سایر شرکای بین المللی دیدار خواهد کرد و با آنها درباره اقدامات لازم برای تضمین آتش بس دائمی گفت و گو خواهد کرد.

همچنین اعلام شده که فرستاده امریکا در مورد راه اندازی یک فرآیند سیاسی جامع با میانجیگری سازمان ملل متحد همراه با اطمینان از ادامه تلاش ها برای کاهش بحران اقتصادی و رنج یمنی ها گفت و گو خواهد کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا