اقتصادیخبر اول

رئیس بانک مرکزی عراق: نبرد سختی با قاچاقچیان ارز داریم

رئیس کل بانک مرکزی عراق گفت که عراق با نبرد سختی با قاچاقچیان ارز مواجه است زیرا بهره وران و متضرران از اقدامات جدید، به روش های مختلف به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه می دهند.

میدل ایست نیوز: علی العلاق، رئیس کل بانک مرکزی عراق گفت که عراق گام بزرگی در جهت اعمال محدودیت عرضه دلار برداشته است اما با نبرد سختی درسایه سیستم بانکی که نظارت شدید عادت ندارد و قاچاقچیان ارز نیز به فعالیت خود ادامه می دهند، مواجه است.

به گزارش النهار، وی در گفت وگو با رویترز گفت که این، حقیقتا یک نبرد است زیرا بهره وران و متضرران از اقدامات جدید، به روش های مختلف به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه می دهند.

العلاق نامی از ایران به میان نیاورد اما اشاره کرد که اطلاعاتی درباره حجم دلار قاچاق از عراق به ایران یا هر کشور مجاور از جمله ترکیه و سوریه پیش از تشدید اقدامات امریکا در نوامبر گذشته در دست نیست.

رئیس کل بانک مرکزی عراق گفت که عراق بیش از صد میلیارد دلار ذخایر ارز دارد اما نمی تواند آزادانه در بازار برای کاهش قیمت ارزش با توجه به این محدودیت ها، ورود کند.

این اقدامات امریکا با هدف تحریم ایران در عراق کشوری که عادتا به عنوان صحنه ای برای تسویه حساب میان امریکا و ایران استفاده می شود، صورت می گیرد.

پیش از این و در ماه گذشته نیز وزارت خزانه داری و بانک مرکزی امریکا، تحریم هایی را بر 14 بانک عراقی به منظور جلوگیری از قاچاق دلار به ایران از طریق سیستم بانکی عراق اعمال کردند.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا