سیاسی

رایزنی عربستان با روسیه، چین، پاکستان درباره همکاری نظامی

معاون وزیر دفاع عربستان در کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو با مقامات نظامی روسیه، چین، پاکستان و ایران درباره تقویت همکاری دفاعی رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: هیئتی از وزارت دفاع عربستان به ریاست طلال العتیبی، معاون وزیر دفاع عربستان در یازدهمین کنفرانس امنیت بین المللی 2023 در مسکو شرکت کرد.

به گزارش الشرق الأوسط، در این کنفرانس، وزرای دفاع و خارجه و فرماندهان بلندپایه و سیاست گذاران دفاعی و امنیتی از کشورهای مختلف جهان شرکت کردند.

هدف از این کنفرانس چالش ها و تهدیدهای نظامی جدید و تقویت استفاده و همراهی با سیاست گذاران و کارشناسان در حوزه های سیاست، دفاع و امنیت است.

در حاشیه این کنفرانس، العتیبی با الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه دیدار و راه های تقویت همکاری دفاعی بین دو کشور دوست علاوه بر شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

وی در دیدارهای جداگانه ای با لی شانگ فو، وزیر دفاع چین، حمود الزمان خان، معاون وزیر دفاع پاکستان و عزیز نصیر زاده، معاون رئیس ستاد کل ارتش ایران درباره روابط دوجانبه بین عربستان و کشورهای دوست در حوزه های دفاعی و راه های گسترش و تقویت آن رایزنی کرد.

شب گذشته خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) خبر داد که امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در رویدادهای بین المللی نظامی – امنیتی روسیه به مسکو سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس با طلال عبدالله العطیبی جانشین وزیر دفاع عربستان دیدار و گفت و گو کرد.

مقامات نظامی ایران و عربستان در این دیدار با تاکید بر نقش نیروهای مسلح در این روند، تداوم گفت‌وگوها و دستیابی به طرح و نقشه راه مناسب در این حوزه را ضروری دانستند.

دو طرف همچنین درباره ازسرگیری فعالیت وابسته های نظامی دو کشور در سفارتخانه ها توافق کردند.

منبع
الشرق الأوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا