خبر اولسیاسی

تاکید امیر عبداللهیان و بن فرحان بر تقویت و تعمیق روابط ایران و عربستان

وزرای خارجه ایران و عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در ریاض بر عزم دو کشور برای تقویت، تعمیق و فعالسازی روابط دوجانبه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفت که در دیدار با همتای ایرانی خود بر اهتمام عربستان برای تقویت روابط دوجانبه تاکید کردم.

به گزارش المیادین، وی گفت که دیدار امروز ما در راستای تکمیل دیدارهای سابق و برای تاکید بر روابط صادقانه و جدیت روابط بین دو کشور انجام شده است.

وزیر خارجه عربستان افزود که در این دیدار بر اهتمام عربستان به فعالسازی توافقات سابق به ویژه آنچه با مسائل امنیتی و اقتصادی مرتبط است و بر اهمیت تداوم رایزنی فیمابین تاکید کردم.

وی تصریح کرد که عربستان مشتاق استقبال از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران بنا به دعوت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان است.

بن فرحان در این کنفرانس گفت که تمایل ما برای تقویت اعتماد متقابل و گسترش چارچوب همکاری بین دو کشور صادقانه است و ما به دنبال فعالسازی روابط با ایران مبتنی بر احترام متقابل هستیم.

از طرفی دیگر وزیر خارجه ایران گفت که در دیدار با همتای عربستانی خود مذاکرات سازنده ای داشتم و روابط بین دو کشور در مسیر درست در حرکت است.

امیرعبداللهیان ضمن بیان تاکید بر عزم دو کشور برای تعمیق روابط در زمینه های مختلف، گفت که با عربستان بر سر تشکیل کمیته های فنی و تخصصی بین دو کشور توافق کرده است.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه در راستای تداوم مذاکرات پیشین، ایده برگزاری گفت وگوی منطقه ای در سطح منطقه را مطرح کرده ایم، گفت که امکان همکاری با عربستان برای حل اختلافات منطقه وجود دارد.

وی افزود که گام های درستی برای تقویت روابط با کشورهای همجوار از جمله عربستان اتخاذ می کنیم.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه ما دست همکاری به سوی کشورهای همجوار دراز می کنیم، گفت که معتقدیم ایده تحقق امنیت و توسعه در منطقه جدایی ناپذیر است.

وزیر خارجه ایران گفت که در گفت وگو با همتای عربستانی خود بر اهمیت تمرکز بر قضیه فلسطین و قدس شریف تاکید کردم.

وی افزود که شکی نداریم رژیم صهیونیستی فتنه و دشمنی در منطقه ما ایجاد می کند و ما نسبت به این تحرکات هوشیار هستیم.

امیر عبداللهیان گفت که رئیسی از سوی ملک سلمان برای سفر به عربستان دعوت شده و در زمان مناسب به این کشور سفر خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از ریاض بابت تسهیل سفر حجاج ایرانی، حمایت ایران از برپایی نمایشگاه اکسپو در کشور برادر عربستان را اعلام کرد.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا