سیاسی

امارات و اتیوپی 17 توافقنامه و سند همکاری امضا کردند

در مراسمی با حضور رئیس امارات و نخست وزیر اتیوپی 17 توافقنامه میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و سرمایه گذاری امضا شد.

میدل ایست نیوز: در مراسمی با حضور رئیس امارات و نخست وزیر اتیوپی 17 توافقنامه میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و سرمایه گذاری امضا شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام) محمد بن زاید آل نهیان، رئیس  امارات و ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی روز جمعه شاهد امضای 17 یادداشت تفاهم و توافقنامه میان دو کشور بودند.

توافقنامه ها و یادداشت های تفاهم امضا شده توسط امارات و اتیوپی در زمینه های پشتیبانی اداری متقابل در امور گمرکی، مبارزه با تروریسم، تبادل تجارب در زمینه توسعه و نوسازی دولت، همکاری در زمینه صنعت و تکنولوژی پیشرفته، همکاری در زمینه فعالیت های اقلیمی، استاندارد امارات در زمینه طلا، تفاهم نامه بین شرکت امنیتی عملات و بانک ملی اتیوپی، صادرات، همکاری اتاق های بازرگانی، بنادر، نقشه راه میان گروه مصدر امارات و وزارت دارایی اتیوپی، تعهدنامه بین شرکت ملی نفت ابوظبی و وزارت کشاورزی اتیوپی، و تفاهم نامه در زمینه سرمایه گذاری است.

هدف از این توافقنامه ها، توسعه روابط همکاری و مشارکت توسعه و تنوع بخشیدن به زمینه های دو کشور در جنبه های مختلف عنوان شده که موجب رشد و رونق در امارات و اتیوپی می شود.

رئیس امارات در سفر رسمی خود به اتیوپی، روز جمعه وارد فرودگاه آدیس آبابا، پایتخت این کشور شد و مورد استقبال نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا