سیاسی

امریکا دو گروه شبه نظامی در سوریه را تحریم کرد

خزانه داری امریکا تحریم هایی را علیه دو گروه شبه نظامی مستقر در سوریه و سه تن از فرماندهان آنها در ارتباط با نقض حقوق بشر اعمال کرد.

میدل ایست نیوز: خزانه داری امریکا تحریم هایی را علیه دو گروه شبه نظامی مستقر در سوریه و سه تن از فرماندهان آنها در ارتباط با نقض حقوق بشر اعمال کرد.

به گزارش «الشرق الاوسط» به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد که تیپ سلیمان شاه و محمد حسین الجاسم، فرمانده این تیپ، ولید حسین الجاسم، برادر کوچکتر وی و نیز لشکر حمزه و سیف پولاد ابوبکر، فرمانده آن به علت تجاوزات آشکار علیه ساکنان منطقه عفرین در شمال سوریه مشمول این تحریم ها شده اند.

وزارت خزانه داری امریکا روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: این گروه های مسلح رنج ناشی از سال ها جنگ داخلی در شمال سوریه را تشدید کرده و با نقض فاحش حقوق بشر علیه جمعیت های آسیب پذیر، ایجاد بهبود در منطقه را با مانع روبرو کرده اند.

در این بیانیه آمده است: تیپ سلیمان شاه متهم است که ساکنان عفرین را در معرض آدم ربایی و اخاذی قرار داده است.

خزانه داری امریکا توضیح داد: این تیپ، کردهای عفرین را هدف قرار داده و بسیاری از آنها تا زمانی که مجبور به ترک خانه های خود یا پرداخت باج هنگفت برای بازگرداندن اموال یا اعضای خانواده خود شوند، مورد آزار و اذیت، آدم ربایی و سایر جرائم قرار می گیرند.

لشکر حمزه نیز که یک گروه مسلح و فعال در شمال سوریه است، به دست داشتن در آدم ربایی، سرقت اموال و شکنجه متهم است.

خزانه داری امریکا توضیح داد: این لشکر مراکز بازداشتی را اداره می کند که افرادی برای مدت طولانی در آن هستند و در طول دوران حبس خود، اغلب مورد آزار جنسی قرار می گیرند.

طبق بیانیه وزارت خزانه داری، هر گونه دارایی متعلق به افراد تحریم شده در امریکا مسدود می شود و معاملات با آنها در این کشور ممنوع خواهد بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا