سیاسی

تجاوز قایق های اسرائیل به آب های لبنان

ارتش لبنان اعلام کرد که 5 قایق نظامی اسرائیل به آب های سرزمینی لبنان در محدوده راس النقوره وارد شدند.

میدل ایست نیوز: ارتش لبنان اعلام کرد که 5 قایق نظامی اسرائیل به آب های سرزمینی لبنان در محدوده راس النقوره وارد شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش لبنان روز جمعه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که پنج قایق نظامی اسرائیلی وارد آب‌های منطقه‌ای لبنان در نزدیکی شهر «راس الناقوره» واقع در جنوب لبنان شدند.

در این بیانیه آمده است که یک قایق نظامی به فاصله حدود 425 متری آبهای سرزمینی لبنان وارد شده و نفرات سوار بر آن یک منور پرتاب کرده و آنجا را ترک کردند.

در بیانیه وزارت دفاع لبنان آمده است: قایق مشابهی حریم آب های سرزمینی لبنان را در فاصله حدود 260 متری راس الناقوره نقض کرد و قایق مشابهی نیز از فاصله حدود 315 متری از نقطه مذکور عبور کرد. دو قایق دیگر نیز از فاصله 185 متری عبور کردند.

این درحالی است که منابع خبری روز گذشته اعلام کردند که آرولدو لازارو، فرمانده‌کل نیروهای یونیفل نشستی سه جانبه با افسران ارشد نیروهای مسلح لبنان و ارتش اسرائیل در نمایندگی سازمان ملل در «راس‌الناقوره» واقع در جنوب لبنان برگزار کرد.

در این نشست اوضاع امنیتی در خط‌آبی، نقض حریم هوایی و زمینی در این منطقه و مسائل دیگر مربوط به منطقه تحت سلطه نیروهای یونیفل بررسی شد.

یونیفل در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرمانده‌ کل این نیروها در این نشست نسبت به اتفاقات اخیر در خط آبی و تشدید تنش‌ها در این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

فرمانده یونیفل همچنین دو طرف را به تداوم همکاری‌ها و ‌ارتباطات از طریق سازوکار این سازمان و اجتناب از اقدامات یک‌جانبه تشویق کرد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا