سیاسی

نماینده سازمان ملل: دولت عراق در رسیدگی به مشکلات آب، برق و حکمرانی مصمم است

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق تاکید کرد که دولت عراق عزم خود در ارائه بسیاری از راه حل ها برای رسیدگی به مشکلات را ابراز کرده است.

میدل ایست نیوز: جنین هینس پلاسخرت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق تاکید کرد که دولت عراق عزم خود در ارائه بسیاری از راه حل ها برای رسیدگی به مشکلات را ابراز کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) پلاسخارت در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت بیستمین سالروز انفجار مقر سازمان ملل در عراق گفت: دولت عراق آمادگی خود در ارائه بسیاری از راه حل ها در رسیدگی به مشکلات آب، برق، حکمرانی، اصلاحات اقتصادی و دیگر مشکلات را ابراز کرده است.

وی خاطرنشان کرد که حمله تروریستی ای که مقر سازمان ملل را در سال 2003 هدف قرار داد، آغاز موجی از عملیات های تروریستی بود که مردم عراق را هدف قرار داد.

پلاسخرت افزود: 20 سال گذشته تغییرات زیادی در عراق روی داده و سازمان ملل مسئولیت خود در دستیابی به صلح در عراق را متوقف نکرده است.

وی اظهار داشت: سالروز انفجار در مقر سازمان ملل باید در راستای تحقق صلح و ثبات باشد.

نماینده سازمان ملل در عراق ادامه داد: مقر سابق سازمان ملل در عراق که مورد هدف حمله تروریستی قرار گرفت، تبدیل به مرکز توانبخشی شده و برای درمان مصرف کنندگان مواد مخدر به کار می رود.

در 19 اوت سال 2003، دفتر نمایندگی سازمان ملل در عراق هدف انفجار تروریستی قرار گرفت که در آن نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و 21 نفر از کارکنان این سازمان جان باختند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا