اقتصادی

ایران: تمدید قرارداد صادرات گاز به عراق در حال نهایی‌سازی است

شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که این کشور نه تنها به تعهدهای صادراتی خود در طول سال عمل کرده، بلکه این مقدار را افزایش داده است.

میدل ایست نیوز: شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که این کشور نه تنها به تعهدهای صادراتی خود در طول سال عمل کرده، بلکه این مقدار را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا» مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه این کشور در سال جاری شاهد افزایش 16 درصدی صادرات گاز و 22 درصدی گاز مایع (ال‌پی‌جی) بوده، اظهار داشت: تمدید قرارداد صادرات گاز به عراق در حال نهایی‌سازی است.

وی افزود: ترکیه هم مایل به تمدید قرارداد خرید گاز از ایران است، ضمن اینکه مذاکرات برای صادرات گاز به عمان، احیای قرارداد پاکستان و تجارت گاز با روسیه ادامه دارد و کشورهای اروپایی مذاکراتی برای واردات گاز از ایران از مسیر ترکیه با ما انجام داده‌اند که هنوز به ثمر ننشسته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق تازه‌ترین بولتن آماری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، خالص صادرات گاز ایران در سال 2021 و 2022 میلادی به ترتیب حدود 18.79 و 18.43 میلیارد مترمکعب بوده و نسبت به سال 2020 بیش از 60 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: جهش صادرات گاز در دو سال گذشته در حالی رقم خورد که ایران از سال 1400 شمسی به‌صورت جدی وارد ناترازی گاز در فصل زمستان شده، اما نه تنها به تعهدهای صادراتی خود در طول سال عمل کرده، بلکه این مقدار را افزایش داده است.

منبع
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا