اجتماعیسیاسی

تشکیل اتاق عملیات مشترک در عراق برای ساماندهی اربعین

وزارت کشور عراق از تشکیل اتاق عملیات مشترک تحت نظارت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق از تشکیل اتاق عملیات مشترک تحت نظارت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت که طرح امنیتی از اجرای عملیات پیش دستانه و نظارت هوایی آغاز شده و همکاری و هماهنگی بالایی بین دستگاه های امنیتی از طریق اتاق عملیات مشترکی تحت نظارت السودانی وجود دارد.

وی افزود که در طرح امنیتی، یک بخش مربوط به زائران خارجی است به گونه ای که اماکنی برای تجمع خودروها در جهت کمک به کادر ادارات اقامت و همچنین تقویت زنان برای بازرسی مشخص شده است.

المحنا تصریح کرد که پیش از زیارت اربعین، مقدمات و نشست ها و سفرهای میدانی از سوی عبدالامیر الشمری، وزیر کشور به عنوان رئیس کمیته عالی امنیتی زیارت اربعین صورت گرفته و سفرهایی به ایران و هماهنگی مشترک برای ایجاد سازوکاری برای ورود زائران از خارج از عراق از طریق گذرگاه های مرزی انجام شده است.

سخنگوی وزارت کشور عراق سازوکاری برای ورود زائران از کشورهای مختلف به طور مشخص افغانستان، پاکستان و هند براساس قانون 76 سال 2017 درخصوص اقامت شهروندان خارجی در عراق وضع کرده و ورود آنها از طریق شرکت ها و گروه های گردشگری مورد تایید از سوی سازمان گردشگری انجام خواهد شد.

وی اشاره کرد که در بخش خدماتی، سوخت خودروها برای انتقال زائران تامین می شود و گروه های بهداشتی مستقر هستند و واحدهای راهنمایی و رانندگی تقویت و مسیرهای زائران تامین امنیت شده است و آنها به مسیرهای درست منتهی به کربلا راهنمایی می شوند.

المحنا افزود که واحدهای امنیتی تقویت شده و طرح های امنیتی آماده شده و طرح ویژه ای برای عبور و مرور و طرحی اطلاعاتی و همچنین طرح دفاع مدنی وجود دارد.

سخنگوی وزارت کشور عراق گفت که وزارت کشور و دستگاه های امنیتی تلاش گسترده ای برای موفقیت آمیز بودن این زیارت که امسال شاهد پیشرفت زیرساخت ها خواهد بود، انجام می دهند و این پیشرفت توسط شهروندان لمس خواهد شد.

وی از مسیرهایی برای خودروها و مسیرهایی برای زائران به همراه تضمین مسیرهای بسیار نزدیک به مرکز کربلا خبر داد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا