سیاسی

دیدار رشید و سفیر چین در شصت و پنجمین سالروز برقراری روابط بغداد و پکن

رئیس جمهور عراق شصت و پنجمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان عراق و چین را تبریک گفت و خاطرنشان کرد که بغداد به تحکیم چارچوب های هماهنگی و همکاری توجه دارد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق شصت و پنجمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان عراق و چین را تبریک گفت و خاطرنشان کرد که بغداد به تحکیم چارچوب های هماهنگی و همکاری توجه دارد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز یکشنبه در کاخ بغداد از تسوی وی، سفیر چین در عراق استقبال کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس جمهور عراق سلام همتای چینی خود را دریافت و سلام خود به وی را به سفیر چین ابلاغ کرد.

رشید شصت و پنجمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان عراق و چین را تبریک گفت و خاطرنشان کرد که بغداد به تحکیم چارچوب های هماهنگی و همکاری توجه دارد.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت تقویت روابط موجود میان کشورش و چین به ویژه در حوزه اقتصاد و بازرگانی، توسعه زیرساخت و خدمات و توسعه چشم انداز همکاری مشترک در زمنیه های مهم به گونه ای که محقق کننده منافع مشترک دو کشور و دو ملت باشد، تاکید کرد.

وی همچنین درباره فرصت های سرمایه گذاری در کشور و لزوم تشویق شرکت های چینی برای سرمایه گذاری و فعالیت در عراق در زمینه های مختلف گفت و گو و تاکید کرد که ارتقای خدمات قابل ارائه به مردم مورد توجه برنامه ها و سیاست های دولت است.

سفیر چین نیز ضمن قدردانی از رئیس جمهور عراق اظهار داشت که چین مشتاق توسعه و ایجاد روابط متمایز با عراق بر اساس عمق روابط تاریخی دو کشور و نتایج ثمربخش آن است.

وی خاطرنشان کرد که هزاران نیروی کار چینی و نیز شرکت های چینی زیادی در عراق مشغول فعالیت هستند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا