اقتصادی

تعریف 10 پروژه بزرگ برای سرمایه‌گذاری در نجف اشرف

سازمان سرمایه‌گذاری نجف اشرف از مشارکت این استان در اولین نشست سرمایه‌گذاری عراق با 10 پروژه بزرگ خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان سرمایه‌گذاری نجف اشرف از مشارکت این استان در اولین نشست سرمایه‌گذاری عراق با 10 پروژه بزرگ خبر داد.

به گزارش روزنامه رسمی «الصباح» عراق، «ضرغام کیکو» رئیس سازمان سرمایه‌گذاری نجف اشرف گفت که این سازمان 10 طرح بزرگ را با جزئیات کامل برای سرمایه‌گذاری تعریف کرده و قرار است این طرح‌ها را در نشست سرمایه‌گذاری عراق که در ماه‌های آینده در بغداد برگزار خواهد شد ارائه کند.

او گفت که مهم‌ترین این طرح‌ها راه‌اندازی کارخانه پاکت سیمان به مساحت 75 هزار متر مربع با ظرفیت تولید 240 میلیون پاکت در سال است که نیازهای منطقه جنوب و مرکز عراق را تأمین خواهد کرد.

وی افزود که دومین کارخانه مهم در این طرح کارخانه تولید شیشه است که در اولین سال بهره‌برداری 32 درصد سود خالص خواهد داشت چون منطقه صحرای نجف اشرف از ماده اولیه با کیفیت برای این کارخانه برخوردار است.

کیکو ادامه داد که دو کارخانه بازیافت زباله و تولید برق از انرژی خورشیدی و نیز چند پروژه گردشگری در ساحل رودخانه فرات با امکان موفقیت صد در صدی از دیگر پروژه‌هایی است که این سازمان در نظر دارد برای سرمایه‌گذاری عرضه کند.

وی همچنین از یک طرح سرمایه‌گذاری کامل در عرصه حمل و نقل در پروژه مونوریل نجف اشرف خبر داد که در سال 2020 به تصویب رسیده و به طول 31 کیلومتر رفت وبرگشت با 23 ایستگاه با ظرفیت انتقال 7 هزار مسافر در روز قابل اجراست.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری نجف اشرف درباره زمان برگزاری اولین نشست سرمایه‌گذاری عراق در بغداد گفت که این نشست در اواخر ماه نوامبر یا اوایل دسامبر برگزار خواهد شد و از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری داخلی و عربی و خارجی برای مشارکت در آن و اطلاع از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در عراق دعوت شده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا