اقتصادیسیاسی

مقامات استان الانبار عراق از تکمیل پروژه اتصال برق به اردن خبر دادند

فرماندار منطقه الرطبه در استان الانبار ضمن اعلام تکمیل اتصال برق با اردن، تاریخ ورود جریان برق به مدار این منطقه را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: فرماندار منطقه الرطبه در استان الانبار ضمن اعلام تکمیل اتصال برق با اردن، تاریخ ورود جریان برق به مدار این منطقه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) مشعل الدیلمی، فرماندار منطقه الرطبه روز دوشنبه گفت: طرف عراقی آمادگی فنی برای دریافت مقادیر انرژی وارداتی از اردن را پس از نصب تجهیزات نیروگاه های 132 و 33 و نیز اتصال کامل به نیروگاه دوم الرطبه دارد.

وی افزود: این اتصال از نظر فنی آماده و در انتظار اجرای توافق با طرف اردنی است.

الدیلمی ادامه داد: تامین برق منطقه الرطبه از سوی طرف اردنی تا پایان ماه جاری صورت می گیرد و این امر به قطعی کامل و چند ساله برق در این منطقه پایان می دهد.

هفته گذشته، وزارت برق عراق اعلام کرد که هیئت های عراقی و اردنی برای بررسی آخرین الزامات اتصال شبکه برق دو کشور نشستی برگزار کردند.

در این نشست، ریاض عریبی مکلف، مدیرکل شرکت کل انتقال شبکه برق منطقه مرکزی عراق به نمایندگی از وزارت برق عراق در گذرگاه مرزی طریبیل با طرف اردنی برای بررسی مراحل نهایی اتصال شبکه برق دو کشور و اقدامات فنی مورد نیاز، دیدار کرد.

در این دیدار بر سر تکمیل همه الزامات و نیازهای اتصال شبکه برق از سوی عراق و اردن توافق شد.

مدیرکل شرکت کل انتقال برق منطقه مرکزی عراق اشاره کرد که شبکه برق عراق برای اتصال به شبکه اردن در استان الانبار و در شهرستان الرطبه آماده است.

وی افزود که اتصال شبکه برق عراق و اردن در این منطقه موجب افزایش دسترسی مردم به برق می شود.

گفتنی است عراق و اردن در ژوئیه 2021 مکانیسم اجرای طرح اتصال برق میان دو کشور را امضا کردند.

فیصل الشبول، سخنگوی رسمی دولت اردن سال گذشته اعلام کرد که هزینه اتصال برق بین عراق و اردن بالغ بر 130 میلیون دلار است.

الشبول در یک بیانیه مطبوعاتی در حاشیه آغاز پروژه اتصال برق گفت: عراق در این طرح حدود 100 میلیون دلار متحمل خواهد شد و هزینه های مربوط به اردن نیز حدود 30 میلیون دلار است.

وزارت برق عراق در پایان سال 2022 اعلام کرد که آخرین مرحله اتصال برق با اردن به ظرفیت 960 مگاوات خواهد رسید.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا