سیاسی

تاکید الاعرجی بر امضای یادداشت تفاهم امنیتی میان عراق و بریتانیا

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار وزیر مشاور امور امنیت بریتانیا بر اهمیت امضای یادداشت تفاهم بین دو کشور در زمینه امنیت سایبری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق امروز دوشنبه میزبان تام توگندات، وزیر مشاور امور امنیت بریتانیا در بغداد بود.

به گزارش الفرات نیوز، در این دیدار، اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه علاوه بر توسعه روابط و همکاری فیمابین عراق و بریتانیا بررسی شد.

الاعرجی تاکید کرد که عراق بر گروه تروریستی داعش پیروز شده اما با این گروه وارد نبرد اطلاعاتی برای تقویت امنیت، ثبات و حفظ دستاوردهای امنیتی و خشکاندن انواع منابع تروریسم شده است.

مشاور امنیت ملی عراق اشاره کرد که عراق تجربه میدانی دارد و به تقویت تجارب آکادمیک نیازمند است.

وی بر اهمیت امضای یادداشت تفاهم بین دو کشور برای تقویت توانایی ها و ظرفیت های وزارت کشور عراق و همچنین استفاده از آن در زمینه امنیت سایبری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

الاعرجی درباره اردوگاه الهول نیز تاکید کرد که هدف بستن پرونده این اردوگاه از طریق همکاری جامعه بین الملل برای از بین بردن خطر این اردوگاه از منطقه است.

از طرفی دیگر توگندهات، اهتمام و امید بریتانیا به امضای یادداشت تفاهم در زمینه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق بشر را ابراز داشت و بر اهمیت تداوم حمایت جامعه بین الملل از عراق تاکید کرد.

پیش از این و در دیدار وزیر مشاور امور امنیت بریتانیا با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز پیرامون روابط میان دو کشور و راه های تقویت همکاری دوجانبه در تمامی زمینه ها به ویژه حوزه امنیتی و نظامی، مبارزه با تروریسم و نیز مبارزه با فساد گفت و گو شد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا