اقتصادی

عراق بزرگترین واردکننده مواد غذایی از ترکیه

اتحادیه انجمن های صنایع غذایی و نوشیدنی ترکیه اعلام کرد که عراق بزرگترین وارد کننده مواد غذایی از ترکیه در نیمه نخست سال جاری بوده است.

میدل ایست نیوز: اتحادیه انجمن های صنایع غذایی و نوشیدنی ترکیه اعلام کرد که عراق بزرگترین وارد کننده مواد غذایی از ترکیه در نیمه نخست سال جاری بوده است.

به گزارش «شفق نیوز» این اتحادیه روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که مجموع صارداتش در زمینه مواد غذایی در نیمه نخست سال 2023 میلادی حدود 12.23 میلیارد دلار و در زمینه صنایع غذایی حدود 12.46 میلیارد بوده است.

در این گزارش آمده است: آرد با 683 میلیون دلار در صدر محصولات غذایی صادراتی بوده و پس از آن نیز روغن آفتابگردان با 494 میلیون دلار و فندق با 456 میلیون دلار در رتبه های بعدی صادرات در حوزه مواد غذایی ترکیه هستند.

این گزارش می افزاید: عراق بزرگترین بازار صادرات مواد غذایی ترکیه بوده و در نیمه نخست سال جاری حدود 1.4 میلیارد دلار محموله به این کشور وارد شده است.

پس از عراق نیز آلمان با 889 میلیون دلار، روسیه با 884 میلیون دلار، امریکا با 825 میلیون دلار و ایتالیا نیز با 401 میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا