اجتماعیسیاسی

کشف 3 تُن مواد مخدر در عراق از ابتدای سال جاری

مقامات عراقی از آمار جدید و نگران کننده ای درخصوص نتایج عملیات های مبارزه با مواد مخدر در این کشور از ابتدای سال جاری خبر دادند.

میدل ایست نیوز: مقامات عراقی از آمار جدید و نگران کننده ای درخصوص نتایج عملیات های مبارزه با مواد مخدر در این کشور از ابتدای سال جاری خبر دادند.

به گزارش «العربی الجدید» بلال صبحی، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور عراق پرونده مواد مخدر در این کشور را خطرناک و پیچیده دانست و اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلای تاکنون 3 تن انواع مختلف مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود که عمده مواد مخدر کشف شده از نوع شیشه و قرص های کپتاگون بوده است.

صبحی اظهار داشت که عراق درگیر نبرد بزرگی با قاچاقچیان مواد مخدر است و این امر نیازمند همکاری و پشتیبانی مردم برای نجات از این پدیده شوم است.

روز شنبه، خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت که در چارچوب برنامه راهبردی حمایت از اداره مبارزه با مواد مخدر و روند جدی مبارزه با مواد مخدر ادامه دارد.

سخنگوی وزارت کشور عراق با تأکید بر این موضوع، گفت که اداره مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال جاری، بیش از 12 هزار تاجر و قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر و چند تن مواد مخدر کشف و ضبط کرده است.

المحنا تصریح کرد که اعضای یک باند بین المللی قاچاق مواد مخدر دستگیر و اماکن جاسازی مواد مخدر و قاچاقچیان در همه استان ها کشف شده است.

سخنگوی وزارت کشور عراق از مجموعه گسترده ای از اقدامات درخصوص جامعه، بازرسی و آگاهی بخشی از طریق تیم های سیار و سپس بررسی کسانی که قصد عضویت در پلیس و مشاغل دولتی را دارند، برای جلوگیری از کشیده شدن جوانان به سمت مواد مخدر خبر داد.

از طرفی دیگر فاضل الغراوی، عضو سابق کمیساریای عالی حقوق بشر عراق گفت که آمارهای اخیر نشان از افزایش مصرف کنندگان و گسترش مواد در همه استان ها دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا