اقتصادیسیاسی

رسانه‌های کره‌ای: انتقال اموال ایران به بانک مرکزی سوئیس

رسانه‌های کره جنوبی روز دوشنبه خبر دادند که اموال ایرانی بلوکه شده در سئول هفته گذشته به بانک مرکزی سوئیس منتقل شده است.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های کره جنوبی روز دوشنبه خبر دادند که اموال ایرانی بلوکه شده در سئول هفته گذشته به بانک مرکزی سوئیس منتقل شده است.

به گزارش «رویترز»، خبرگزاری کره‌ای «یونهاپ» به نقل از یک منبع آگاه در بازار ارز کره، تأکید کرد که مبلغ 6 میلیارد یورو به سوئیس منتقل شده تا به وون و سپس دلار و آنگاه یورو تبدیل شود.

این مقام که نامش فاش نشده تأکید کرده که به مدت 5 هفته هر روز حدود 300-400 میلیون وون (223.8 میلیون دلار تا 323.8 میلیون دلار) از کره به سوئیس منتقل شده است.

یک مقام در وزارت دارایی کره با توجه به حساسیت موضوع از تأیید این خبر اجتناب کرد.

ایران و امریکا در هفته‌های اخیر توافق کردند که در ازای آزادی 5 شهروند امریکایی بازداشت‌شده در ایران، اموال ایران در کره جنوبی آزاد و به قطر منتقل شود تا ایران از این اموال استفاده کند.

در حالی که مقامات امریکایی تأکید کرده‌اند که این اموال همچنان مشمول تحریم‌های امریکا خواهد بود و فقط برای مصارف بشردوستانه و خرید کالاهایی که مشمول تحریم نیستند از آنها استفاده خواهد شد، رئیس جمهور ایران اخیرا اعلام کرد که از این اموال برای «تقویت تولید داخلی» استفاده خواهد شد.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا