سیاسی

رشید: مردم عراق مشتاق فرهنگ همزیستی مسالمت آمیزند

رئیس جمهور عراق در دیدار هیئت اتحادیه بین المجالس گفت که مردم عراق علاقه مند به فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، مدارا و احترام هستند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار هیئت اتحادیه بین المجالس گفت که مردم عراق علاقه مند به فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، مدارا و احترام هستند.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز سه شنبه در کاخ بغداد از هیئت اتحادیه بین المجالس به ریاست ساموئل کولیاتی، رئیس کمیته حقوق بشر این اتحادیه استقبال کرد.

رشید در این دیدار بر اهمیت روابط همکاری و هماهنگی میان عراق و سازمان های حقوق بشری تاکید و به تلاش های انجام شده در عراق برای تحکیم مبانی دموکراسی، تضمبن حقوق بشر، آزادی بیان و اندیشه و تقویت حاکمیت قانون اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تمامی اقشار مردم عراق مشتاق فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، مدارا، احترام و پذیرش دیگران هستند.

رئیس هیئت اتحادیه بین المجالس نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به عراق و دیدار با رئیس جمهور این کشور، نقش وی را در حمایت از حقوق بشر و مقوله آزادی ستود.

وی بر حمایت اتحادیه بین المجالس از فرآیند سیاسی درعراق و همکاری و هماهنگی میان احزاب سیاسی این کشور تاکید کرد و توضیحاتی پیرامون فعالیت این اتحادیه در حمایت از حقوق بشر به رئیس جمهور عراق ارائه کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا