اقتصادیخبر اولسیاسی

وال استریت ژورنال: سود سرشار امارات از تحریم ها علیه روسیه

روزنامه امریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی به ورود سرمایه های روسیه به امارات علیرغم تحریم ها علیه مسکو پرداخته است.

میدل ایست نیوز: روزنامه امریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی به ورود سرمایه های روسیه به امارات علیرغم تحریم ها علیه مسکو پرداخته است.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این روزنامه نوشت: ورود سرمایه های روسیه به امارات و نیز عبور مقادیر بالای نفت و طلای روسی از طریق ابوظبی و رونق ناشی از خرید املاک دبی توسط خریداران روس منافع بسیاری برای امارات داشته است.

علیرغم محکومیت جنگ روسیه و اوکراین توسط امارات، این کشور مانند بسیاری از کشورها عمده تحریم های امریکا و اروپا علیه شرکت ها و نهادهای روسیه را اعمال نمی کند و بلکه به این کشور در خارج کردن پول هایش و صادرات کالاهایش به بازار های جهانی کمک می کند.

وال استریت ژورنال افزود: گرمی روابط ابوظبی و مسکو، ایالات متحده را که شریک نزدیک در حوزه امنیتی امارات است را رنجانده اما سرمایه های روسیه برای اقتصاد امارات بسیار مهم شده است.

بر اساس آمارهای شرکت اطلاعات کالای «کپلر» صادرات تولیدات نفتی روسیه به امارات در سال گذشته با افزایش 3 برابری به حجم بی سابقه 60 میلیون بشکه رسید. صادرات نفت روسیه به عربستان هم به 100 هزار بشکه در روز (بیش از 36 میلیون بشکه در سال) رسید در حالی که این میزان در سال‌های قبل صفر بود.

این روند پس از آن افزایش یافته که روسیه فروش نفت به کشورهایی را که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرده بودند متوقف کرد و صادرات خود به هند و چین را به نحو چشمگیری افزایش داد. گزارش‌های غربی نشان می‌دهد که کشورهای منطقه، به‌خصوص عربستان و امارات، از این نفت استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش «اویل پرایس»، عربستان و امارات فرصت را برای واردات مشتقات نفتی روسیه و انبار کردن و صادرات مجدد آن مناسب دیده‌اند و تاکنون تلاش‌های امریکا برای پیوستن آنها به کارزار تحریم‌های غربی علیه روسیه بی نتیجه بوده است. اطلاعات ترابری کشتی‌ها و خدمات کالاها هم این گزارش‌ها را تأیید می‌کنند.

واردات دیزل و نفتا و نفت کوره عربستان و امارات از روسیه افزایش چشمگیری یافته و این در حالی است که هردوی این کشورهای عربی ذخایر عظیم این مشتقات نفتی را دارند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا