اجتماعیسیاسی

بیکاری در مصر به 7 درصد کاهش یافت

آمار رسمی حاکی از آن است که نرخ بیکاری در بازار کار مصر در سه ماهه دوم سال 2023 به 7 درصد کاهش یافته است.

میدل ایست نیوز: آمار رسمی حاکی از آن است که نرخ بیکاری در بازار کار مصر در سه ماهه دوم سال 2023 به 7 درصد کاهش یافته است.

به گزارش «آناتولی» سازمان آمار مصر روز سه شنبه اعلام کرد: تعداد بیکاران در بازار داخلی تا پایان سه ماهه دوم سال جاری حدود 2 میلیون و 169 هزار نفر بوده که نسبت به سه ماهه نخست سال 18 هزار نفر افزایش داشته است.

گفتنی است کاهش نرخ بیکاری علیرغم افزایش تعداد بیکاران، از طریق ورود افراد به مجموع جمعیت نیروی کار رخ می دهد.

طبق این آمار، نرخ بیکاری در میان مردان مصری به یک میلیون و 228 هزار نفر و در زنان نیز به 941 هزار نفر در سه ماهه دوم سال جاری رسیده است.

برآورد حجم نیروی کار مصر در سه ماهه دوم سال جاری 30 میلیون و 969 هزار نفر بوده که در مقایسه با سه ماهه نخست سال 1.3 درصد افزایش داشته است.

اقتصاد مصر تحت تأثیر پیامدهای منفی بحران اوکراین قرار گرفت که با افزایش قیمت مواد غذایی، نوسانات زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی خود را نشان داد.

مصر به تازگی قرارداد جدیدی به ارزش 3 میلیارد دلار با صندوق بین المللی پول امضا کرد که با بسته اصلاحات اقتصادی و کاهش ارزش پول این کشور همراه بود.

با این حال، اقتصاد مصر همچنان از نظر ورود سرمایه های خارجی رنج می برد و گزارش ها حاکی از کاهش مجدد ارزش جنیه مصر در دوره آینده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا