خبر اولسیاسی

مرحله تازه انتقال آوارگان از اردوگاه الهول به عراق آغاز می‌شود

یک مسئول در وزارت خارجه عراق از تلاش کشورش برای انتقال مجموعه جدیدی از شهروندان عراقی از اردوگاه الهول سوریه به کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک مسئول در وزارت خارجه عراق از تلاش کشورش برای انتقال مجموعه جدیدی از شهروندان عراقی از اردوگاه الهول سوریه به کشور خبر داد.

به گزارش العربی الجدید، این در حالی است که روز گذشته قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در دیدار تام توگندهات، وزیر مشاور امور امنیت بریتانیا بر لزوم بستن پرونده اردوگاه الهول تاکید کرد.

وی گفت که عراق از طریق کمیته امنیتی ویژه ای، شمار جدیدی از خانواده های عراقی را پس از پایان بررسی های امنیتی به کشور باز می گرداند.

این مقام مسئول در وزارت خارجه عراق افزود که این اردوگاه در چند کیلومتری مرزهای عراق، خطری امنیتی برای عراق به شمار می رود.

عراق پیش از این شماری از خانواده های عراقی را به کشور بازگردانده بود اما هنوز 25 هزار عراقی در اردوگاه حضور دارند.

این مسئول به تحرکات عراق و درخواست از کشورهای عربی، اروپایی و آسیایی برای بازگرداندن شهروندان خود اشاره کرد و گفت که عراق از ده کشور برای بازگرداندن شهروندان خود دعوت کرده زیرا ماندن آنها در اردوگاه، به معنای افراط گرایی در آینده و خطری برای عراق محسوب می شود.

وی در این خصوص به کشورهای بریتانیا، فرانسه، سوئد، آلمان، روسیه، چچن، تاجیکستان و کشورهای عربی اشاره کرد.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، در اکتبر گذشته از وجود توافق بین‌المللی برای بسته شدن اردوگاه الهول خبر داد و گفت که از میان 60 هزار ساکن این اردوگاه 25 هزار نفر آنها عراقی هستند که طی برنامه‌ای با هماهنگی نیروهای ائتلاف بین‌المللی و سازمان ملل و نهادهای مدنی عراقی به تدریج به عراق بازگردانده خواهند شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا