سیاسی

نخستین اقدام اتیوپی پس از ادعای کشته شدن مهاجران این کشور توسط عربستان

پس از گزارش دیده بان حقوق بشر که مرزبانان سعودی را متهم به کشتن صدها مهاجر اتیوپیایی بین مارس 2022 تا ژوئن 2023 کرده بود، دولت اتیوپی اعلام کرد که تحقیقات مشترکی را با عربستان انجام خواهد داد.

میدل ایست نیوز: پس از گزارش دیده بان حقوق بشر که مرزبانان سعودی را متهم به کشتن صدها مهاجر اتیوپیایی بین مارس 2022 تا ژوئن 2023 کرده بود، دولت اتیوپی اعلام کرد که تحقیقات مشترکی را با عربستان انجام خواهد داد.

به گزارش «روسیا الیوم» وزارت خارجه اتیوپی روز سه شنبه در بیانیه ای در شبکه اجتماعی  Xاعلام کرد: دولت اتیوپی با همکاری مقامات سعودی به سرعت این حادثه را بررسی خواهد کرد.

این وزارتخانه خواستار حداکثر خویشتنداری و عدم بیان اظهارات غیرضروری تا پایان تحقیقات شد.

پیش از این، امریکا از گزارش دیده بان حقوق بشر ابراز نگرانی کرده بود و سخنگوی وزارت خارجه این کشور نیز اعلام کرده بود: دولت عربستان ما را از این اتهامات نگران کرده و از مقامات سعودی می خواهیم که تحقیقات عمیق و شفافی را انجام دهند و به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی عمل کنند.

دیده بان حقوق بشر روز گذشته در گزارشی نیروهای مرزبانی عربستان را به تیراندازی به مهاجران اتیوپیایی و به قتل رساندن صدها تن از آنان که قصد عبور از یمن به عربستان را داشتند متهم کرد.

یک منبع دولتی عربستان گفت: این اتهامات بی اساس است و بر اساس منابع موثق نیست.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا