اقتصادی

رکود در بازار املاک اقلیم کردستان عراق

صاحبان بنگاه ها و دفاتر املاک اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که بازار ملک در اقلیم شاهد رکود است و خرید واحدهای مسکونی توسط شهروندان مرکز و جنوب عراق بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

میدل ایست نیوز: صاحبان بنگاه ها و دفاتر املاک اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که بازار ملک در اقلیم شاهد رکود است و خرید واحدهای مسکونی توسط شهروندان مرکز و جنوب عراق بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

به گزارش «رووداو» آمار یک شرکت املاک در اربیل نشان می دهد که درصد خرید واحد مسکونی توسط شهروندان اقلیم کردستان و شهروندان مرکز و جنوب عراق با یکدیگر برابر است. در حالی که شهروندان استان های مرکزی و جنوبی عراق سه چهارم خریداران را در سال های گذشته تشکیل می دادند.

دلیل این امر با توجه به تمایل شهروندان مرکز و جنوب عراق به خرید واحدهای مسکونی در بغداد و استان های جنوبی است، زیرا در هنگام فروش سود بیشتری برای آنها به همراه دارد.

کاهش تعداد خریداران عرب عراقی منجر به کاهش تقاضا برای آپارتمان و خانه های مسکونی شده و این امر منجر به کاهش قیمت واحدهای مسکونی در اقلیم کردستان شده است.

با وجود کاهش تقاضا برای خرید آپارتمان و خانه در اقلیم کردستان توسط شهروندان عرب عراقی، تقاضای آنها برای اجاره واحدهای مسکونی در اقلیم همچنان ثابت است.

طبق پیگیری های اتحادیه مستاجران در اقلیم کردستان عراق، شهروندان عرب عراقی حدود 680 هزار واحد مسکونی در اقلیم کردستان دارند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا